متخصصان به سوالات شما درباره ضد آفتاب پاسخ می‌دهند

استفاده روزانه از ضد آفتاب می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست و پیری آن (چین و چروک و لک های تیره) را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

آیا ضد آفتاب‌تان در انتهای کمدتان و در بین لباس های شنا و حوله‌هاست و فقط برای روزهایی که به ساحل و یا سفر می‌روید، بیرون آورده می‌شود؟ اگر این طور است، وقت آن رسیده که ضد آفتاب را جلوی چشم‌تان بگذارید. به گفته متخصصان مردان، زنان و کودکان بالای 6 ماه باید هر روز از یک کرم ضد آفتاب خوب استفاده کنند. این موضوع شامل حال تمام کسانی که پوست سیاه یا سفید دارند می شود. در این مقاله از متخصصان خواستیم به سوالات شما در مورد ضد آفتاب پاسخ بدهند.

کرم ضدآفتاب خوبکودکان زیر شش ماه به ضد آفتاب نیاز دارند؟

از آنجا که نوزادان زیر 6 ماه پوست بسیار حساسی دارند. به همین دلیل بهتر است به هیچ عنوان در معرض آفتاب قرار نگرفته و در صورت لزوم برای آن ها از سایه بان و لباس های محافظ در مقابل نور خورشید استفاده کنید.

آیا در فضای سر پوشیده هم باید ضد آفتاب بزنیم؟

حتی اگر بعدازظهر خود را در استخر سرباز نمی گذرانید، این امکان وجود دارد که از طریق پنجره ها، با اشعه ماوراء بنفش در تماس باشید.

بررسی های تیم لافارر https://lafarrerr.com نشان می دهد، استفاده روزانه از ضد آفتاب می تواند خطر ابتلا به سرطان پوست و پیری آن (چین و چروک و لک های تیره) را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

آیا ضد آفتاب‌ها به محیط زیست آسیب می‌زنند؟

 اکسی بنزن و اکتینوگزات که از مواد شیمیایی موجود در کرم های ضدآفتاب هستند، باعث آسیب به محیط زیست می شوند. با این وجود هنوز قانون ممنوعیت استفاده از آن ها تصویب نشده و شاهد وجود آن ها در قفسه های فروشگاه ها هستیم.

به طور کلی بهتر است از ضد آفتاب هایی فاقد اکسی بنزن یا اکتینوگزات استفاده کنیم و برای محافظت از پوست خود در برابر اشعه ماوراء بنفش، ضدآفتاب های حاوی اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم بزنیم.

برخی از ضد آفتاب های معدنی حاوی ذرات میکروسکوپی اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم هستند که به آن ها نانوذرات گفته می شود. تحقیقات اخیر که هنوز در مراحل اولیه هستند نشان می دهد که این نانوذرات ها نیز ممکن است برای محیط زیست مضر باشند.

اگر می خواهید جوانب احتیاط را رعایت کنید، از ضدآفتابی استفاده کنید که در لیست مواد تشکیل دهنده اش نانو اکسید روی وجود نداشته باشد.

آیا شمارۀ spf در انتخاب ضد آفتاب اهمیت دارد؟

همین ابتدا باید بدانید که "هیچ ضد آفتابی 100٪ از پوست شما در مقابل سوختگی و آسیب های ناشی از نورخورشید محافظت نمی کند". ضد آفتاب تنها می تواند مدت زمانی را که می توانید در خارج از منزل باشید افزایش دهد و البته این مدت زمان تا حدودی با شمارۀ SPF مرتبط است. پایین ترین شمارۀ spf که می توانید استفاده کنید spf 30 است و هرچه این عدد بزرگتر می شود، از پوست به میزان بیشتری محافظت می‌شود.

وجود کدام ترکیبات در ضد آفتاب بهتر است؟

ترکیبات ضدآفتابایمنی تمام ترکیبات موثر موجود در کرم های ضدآفتاب، ابتدا توسط سازمان غذا و دارو مورد تایید قرار می گیرد. از آنجایی که جاذب های شیمیایی احتمالاً باعث تحریک پوست می شوند، اگر به بیماری های پوستی مانند اگزما یا روزاسه مبتلا هستید، یا مستعد ابتلا به واکنش های آلرژیک هستید، بهتر است از ضد آفتاب های حاوی اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم استفاده کنید. برخی افراد، به رایحه موجود در ضدآفتاب حساسیت دارند، بنابراین توصیه می شود این دست افراد، از ضدآفتاب های فیزیکی فاقد رایحه و هایپوآلرژنیک استفاده کنند.

از ضدآفتاب با چه فواصل زمانی استفاده کنیم؟

جملۀ معروفی است که می گوید: من 365 روز سال از ضد آفتاب استفاده می کنم، صبح دندان هایم را مسواک زده و ضدآفتاب می زنم. مهم نیست که در معرض آفتاب مستقیم قرار دارید یا نه، همیشه به میزان کافی ضدآفتاب استفاده کنید.

برای مثال، فردی که مایو پوشیده به 28 گرم ضدآفتاب برای تمامی قسمت های بدن که در معرض نور خورشید قرار دارند نیاز دارد.

ضد آفتاب های گران تر بهتر از پوست محافظت می‌کنند؟

هر ضد آفتاب وسیع الطیفی با SPF30+ یا بالاتر، صرف نظر از قیمت، حفاظت خوبی را ارائه می دهد اگر که به درستی استفاده شود و دارای استاندارد و تحت نظارت سازمان غذا و دارو باشد. (برچسبی را چک کنید که این محصول مطابق استاندارد است.)

آیا مواد شیمیایی خاصی در ضد آفتاب هست که باید از آن اجتناب کنیم؟

دو نوع ضد آفتاب وجود دارد: مسدودکننده های فیزیکی که پرتوهای فرابنفش خورشید را بازتاب می دهند و حاوی یکی از دو ماده فعال زینک اکساید و یا تیتانیوم دی اکساید هستند. مسدودکننده های شیمیایی حاوی مواد شیمیایی هستند که پرتوهای فرابنفش خورشید را جذب می کنند. در ایالات متحده آمریکا، این ضد آفتاب های شیمیایی معمولا حاوی آمینو بنزوئیک اسید، آووبنزون، اکتی‌سالات، اکتوکریلن و اکسی بنزون هستند.

بدترین مطالبی که انتشار داده شده مربوط به اکسی بنزون است، به خاطر نگرانی هایی که می گوید این ماده ممکن است باعث اختلال هورمونی شود. مختل کننده هورمونی، ماده ای شیمیایی است که توانایی عبور از غشای سلولی را دارد و می تواند با تولید طبیعی هورمون در بدن تداخل ایجاد کند.

اما بررسی ها نشان داده است که در صورت مصرف این ماده در طول 277 سال توسط یک فرد، مشکلات ذکر شده به وجود می آید. به همین خاطر، متخصصان به بیماران مان توصیه نمی کنند که از مصرف ضد آفتاب های حاوی اکسی بنزون خودداری کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان