کاهش هزینه و خطر ابتلا به کرونا؛

چرا ادامه لیگ برتر را متمرکز در تهران برگزار نمی‌کنید؟

با توجه به شرایط حساس کرونا در استانهای فوتبال خیز کشور که باید میزبان لیگ باشند هنوز هم می‌توان این رقابت‌ها را به صورت متمرکز برگزار کرد.

سرویس ورزش مشرق - در طول روزهای اخیر به ویژه از ابتدای هفته گذشته با اوج‌گیری مجدد شیوع ابتلا به کرونا بین مردم استان های مختلف به ویژه استان های پرجمعیت، شرایط برگزاری رقابت‌های فوتبال باز هم همچون ماه‌های اسفند و فروردین دشوار و خطرناک به نظر می‌رسد.

در طول روزهای اخیر تعداد مبتلایان به بیماری کرونا از مرز سه هزار نفر گذشته است و این تعداد بیشتر در استان‌هایی مانند خراسان، آذربایجان، خوزستان و استانهای شمالی کشور مشاهده شده است. همان استان هایی که قرار است در ادامه رقابت های لیگ برتر نوزدهم میزبان پیکارهای باقی مانده از این رقابت ها باشند.

پیشتر برخی کارشناسان اهل فن در این باره که شاید بتوان مسابقات لیگ برتر را به صورت متمرکز برگزار کرد پیشنهاداتی داده بودند. حالا و با توجه به اوضاع وخیم در شهرهایی مانند تبریز، مشهد، اهواز و یا استان مازندران هنوز هم می توان با توجه به مدت زمان باقیمانده تا شروع مسابقات لیگ برتر با تدبیری تازه این رقابت ها را در دو یا سه شهر به صورت متمرکز برگزار کرد.

برگزاری متمرکز مسابقات علاوه بر کاهش هزینه تیم ها برای جابجایی، خطر ابتلای اعضای تیم های فوتبال به بیماری کرونا را نیز به مراتب کمتر می‌کند. چرا که در این روش تیم‌ها هم کمتر سوار هواپیما شده، هم تردد کمتری با اتوبوس های مختلف داشته و هم هتل خود را کمتر و یا حتی اصلا تغییر نمی دهند و از روزی که وارد یک هتل و اتاق می‌شوند تا روز پایانی مسابقات در همان مکان باقی خواهند ماند. حداکثر این است که اعضای تیم ها بین دو شهر جابجایی داشته باشند.

از این رو تصمیم گیرندگان فدراسیون فوتبال هنوز هم می توانند با برگزاری جلسه مشترک بین مربیان و مدیران باشگاه‌ها در این باره به یک اتفاق نظر رسیده و نگرانی اهالی فوتبال به ویژه برخی بازیکنان که در طول هفته‌های اخیر بارها مصاحبه کرده و نسبت به سلامت خود و خانواده شان ابراز نگرانی کرده‌اند را نیز برطرف کنند. نگرانی که این روزها بازیکنانی مانند سید حسین حسینی دروازه بان استقلال آن را در دوربین خبرنگاران عنوان کرده‌اند همچنان باقیست! گرچه خیلی از فوتبالیست‌ها نیز حاضرند با هر شرایطی به رقابت های لیگ ادامه دهند تا دستمزدشان را به صورت کامل دریافت کنند.

با این وجود به نظر می رسد می توان از هفته بیست و دوم مسابقات لیگ برتر به بعد با تعیین دوشهر که وضعیت زرد یا لااقل سفید دارند مانند تهران و یا شیراز پیکار های باقی مانده را به صورت متمرکز برگزار کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان