میل جنسی زنان با افزایش سن چه تغییری می کند؟

میل جنسی خانم ها با افزایش سن تغییراتی می کند، اما این به معنای کاهش میل جنسی خانم ها نیست. در این مقاله به تغییرات تمایلات جنسی خانم ها با افزایش سن اشاره می کنیم

میل جنسی زنان با افزایش سن چه تغییری می کند؟

مسلما شما درباره خشکی واژن و کاهش میل جنسی شنیده اید که میتواند تغییرات زیادی در رابطه جنسی شما با افزایش سن داشته باشد. ولی همه مشکلات یا خوشی هایی که با آن روبرو خواهید بود این دو نیستند. در حالی که تغییر اجتناب ناپذیر است، متخصصین بر این باورند که با افزایش سن روش های زیادی برای بهتر شدن رابطه جنسی وجود دارد.

در این مقاله تغییراتی که قرار است  با افزایش سن در رابطه جنسی تجربه کنید را با شما در میان می گذاریم.



1 . رابطه جنسی برایتان رضایت بخش تر خواهد شد

به گفته خانم رابینسون  Robinson بر اساس مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی آمریکا، دو سوم زنان از زندگی جنسی خود راضی بودند از جمله زنان 80 ساله. حتی بهتر از آن ، 67% زنان مسن اعلام کرده بودند که در بیشتر اوقات یا همیشه ارگاسم را تجربه می کنند. بر اساس گفته محققین سن دیگو در دانشگاه کالیفرنیا با افزایش سن کیفیت رابطه جنسی بهبود پیدا می کند.به گفته دکتر سوزان ترامپتر Susan Trompeter، همکار این مطالعه، " نه تنها زنان مسن تر شرکت کننده در این مطالعه  بیشترین رضایت را از رابطه جنسی داشتند بلکه نرخ رسیدن به ارگاسم در آن ها در مقایسه با زنان جوان تر یکسان بود."



بیشتر بخوانید:

یائستگی و مشکلات رابطه جنسی

2 . شریکتان می داند که دارد چه کار می کند

به گفته دکتر لورن استریچر Lauren Streicher، متخصص زنان در شیکاگو و نویسنده Sex Rx: Hormones, Health and Your Best Sex Ever ، زمانی که صحبت از رابطه جنسی بهتر به میان می آید، تجربه نقش بسیار مهمی ایفا می کند، به همین دلیل زنانی که در دهه 40 و بعد از آن هستند مزیت بهتری در این زمینه خواهند داشت. همه فکر میکنند که رابطه جنسی در دهه 20 زندگی بهترین کیفیت را دارد ولی به سادگی باید بگویم که حقیقت ندارد. زمانی که جوان هستید احتمال دارد با یک پسر 20 ساله بی تجربه رابطه داشته باشید. ولی در دهه های بعدی زندگی تجربه همه ما در این زمینه بیشتر خواهد شد."



3 . جذاب به نظر رسیدن ممکن است فشار زیادی بر شما وارد کند

به گفته استریچز با این که یک فرد 50 ساله ممکن است احساس یک فرد 30 ساله را داشته باشد ولی انتظارات جامعه از زنان آن ها را برای جوان تر به نظر رسیدن تحت فشار می گذارد، با هر تولدی که از عمرتان می گذرد شما را تحت فشاری غیر واقعی قرار می دهد. این فشار که باید جذاب تر به نظر برسید و ظاهر بدنی یک امر الزامی برای احساس لذت در حین رابطه جنسی است برای شما مشکل ساز خواهد شد. انتظارات خود را در مورد بدنتان که باید چگونه به نظر برسد را بازسازی کنید تا شانس بهتری برای لذت بردن از رابطه جنسی داشته باشید و دوباره همان شور و حرارت قبلی را حس کنید.

بیشتر بخوانید:

همه چیز درباره غربالگری سرطان سینه

چطور زودهنگام متوجه سرطان پستان خود شویم؟

عفونت های زنانه ای که باعث ناباروری می شود



 4 . سال ها رابطه جنسی با یک شریک همیشگی باعث بهبود احساس خوشبختی در شما می شود

در آغوش گرفتن

به گفته دکتر استفانی مک کلیلان Stephanie McClellan، متخصص زنان در نیوپورت بیچ، منی علاوه بر اسپرم حاوی اکسی توسین oxytocin (هورمون عشق) و سروتونین serotonin است، دو هورمونی که احساس خوب را در بدن ایجاد می کنند. مطالعات متعدد نشان داده است زنانی که به صورت منظم در معرض منی یکسان قرار بگیرند به صورت کلی دارای سطح پایین تر افسردگی و سطح بالاتر احساس لذت و خوشبختی در زندگی هستند.


5 . یک شریک جدید می تواند همه چیز را از بین ببرد

به گفته مک کلیلان، واژن یک نقطه ورودی از دنیای بیرون به دنیای درون بدن است. همچنین ارتباط نزدیکی با سیستم ایمنی بدن دارد. اگر سال ها شریک یکسانی داشته باشید و ناگهان این شریک تغییر کند، ممکن است واژنتان پیام هشداری به سیستم ایمنی ارسال کند که منی جدید یک عامل خارجی است. نتیجه آن ممکن است تحریک یا حتی درد هنگام مقاربت باشد.


6 . کف لگن ضعیف می تواند همه چیز را خراب کند

با بالا رفتن سن، سطح استروژن به صورت طبیعی افت می کند. این مساله نه تنها روی رابطه جنسی و رطوبت واژن تاثیر میگذارد بلکه باعث ضعیف شدن عضلات کف لگن و کاهش حس جنسی خواهد شد. به گفته کارلی تریسی Karly Treacy، مربی یوگا که در زمینه سلامت عضلات کف لگن تخصص دارد، با ضعیف شدن عضلات کف لگن رسیدن به ارگاسم برایتان مشکل تر خواهد شد. ولی قبل از این که تمرینات کگل را شروع کنید بهتر است بدانید که امکان دارد در انجام آن ها دچار اشتباه شوید. تمرین درست هیچ ربطی به نگه داشتن ادرار ندارد. بلکه باید عضلات کف لگن را به طریقی جمع کنید که به هم فشرده شوند و به همین شکل نگه دارید تا قوی تر شوند. عضلات بین دو استخوان نشیمنگاه را تصور کنید. در حین بازدم، این عضلات را به سمت هم جمع کنید درست مثل بسته شدن در آسانسور و زمانی که در بسته است آن را به سمت بالا بکشید. این تمرین را به مدت 3 هفته دو بار در روز و هر بار 10 مرتبه تکرار کنید.


7 . بی خوابی می تواند به صورت جدی روی زندگی جنسی شما تاثیر بگذارد

بیخوابی

بر اساس گزارش بنیاد ملی خواب، اختلالات خواب با افزایش سن، افزایش پیدا می کنند. به گفته دکتر استیون آ رابین Steven A. Rabin، متخصص زنان در لس آنجلس، جای تعجب ندارد که خستگی یکی از دلایل اصلی از بین برنده میل جنسی باشد.

سعی کنید از یک برنامه خواب ثابت استفاده کنید و در طول روز در معرض نور خورشید قرار بگیرید تا شب ها بتوانید خواب بهتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

یائسگی با چه علائمی در زنان آغاز می‌شود؟

8 . رابطه جنسی سرعتی دیگر به اندازه قبل لذت بخش نیست

ناراحت کننده است ولی حقیقت دارد: باید در انجام رابطه جنسی فوق العاده سریع تجدید نظر کنید چون زنان با افزایش سن مدت زمان بیشتری طول می کشد تا تحریک شده و واژنشان خیس شود و به اندازه کافی آرامش پیدا کنند تا از رابطه جنسی لذت ببرند. به گفته رابین، زمانی که شما و شریکتان متوجه این تغییر باشید می توانید زمان را با هم تنظیم کرده و فرصت کافی برای داشتن لذت دو طرفه را بدست آورید.


9 . ممکن است به کمک پزشکتان نیاز داشته باشید
رابطه-جنسی

اغلب اوقات، تغییراتی که زندگی جنسی شما را تحت تاثیر قرار می دهند به دلیل مصرف دارو است که به راحتی قابل حل هستند ( به عنوان مثال خشکی واژن ) بنابراین صادقانه صحبت کردن با پزشکتان از اهمیت بالایی برخوردار است. به گفته استریچر، راه های زیادی وجو ددارد که پزشکتان می تواند در داشتن یک رابطه جنسی لذت بخش تر به شما کمک کند، ولی باید از مشکلات شما مطلع باشد تا بتواند آن ها را حل کند. صحبت کردن در مورد هیچ کدام از مشکلاتتان ممنوع نیست بنابراین خیلی راحت حتی در مورد درد حین رابطه با پزشکتان مشورت کنید حتی اگر احساس خجالت می کنید.


10 . ممکن است فعال تر از همیشه شوید

تحقیقات منتشر شده در مجله Personality and Individual Differences نشان داد زنان در دهه 30 و اوایل 40 به میزان قابل توجهی فعالیت جنسی بیشتری نسبت به زنان جوان تر دارند. درواقع زنان 27 تا 45 ساله نه تنها فانتزی های جنسی بیشتری را نسبت به زنان 18 تا 26 ساله گزارش کرده بودند بلکه اعلام کرده بودند که فعالیت جنسی بیشتری هم دارند.

منبع : سیمرغ
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان