بیوگرافی امین زندگانی همسر الیکا عبدالرزاقی

امین زندگانی بازیگر سینما و تلویزیون که امشب به همراه همسرش الیکا عبدالرزاقی میهمان برنامه دور همی بود در خانواده ای هنرمند بزرگ شده است. پدرش سیاوش زندگانی موسیقیدان بود و برادر بزرگش امید زندگانی بازیگر و مجری است.

بیوگرافی امین زندگانی همسر الیکا عبدالرزاقی

امین زندگانی بازیگر سینما و تلویزیون که امشب به همراه همسرش الیکا عبدالرزاقی میهمان برنامه دور همی بود در خانواده ای هنرمند بزرگ شده است. پدرش سیاوش زندگانی موسیقیدان بود و برادر بزرگش امید زندگانی بازیگر و مجری است.

امین زندگانی در سال 1350 متولد شد و زمانی که 20 سال داشت (یعنی در سال 1370) وارد دانشگاه هنر تهران شد و به تحصیل در رشته تئاتر پرداخت. او در سال 1374 در سریال وکلای جوان به کارگردانی بهرام کاظمی ایفای نقش کرد و به این ترتیب اولین حضورش مقابل دوربین رقم خورد. به ترتیب از امین زندگانی برای حضور در دیگر محصولات تلویزیونی دعوت شد و سریال های همسفر به کارگردانی قاسم جعفری به سوی پیروزی به کارگردانی سیروس مقدم، راه سوم به کارگردانی قاسم جعفری و روزگار جوانی به کارگردانی اصغر توسلی را میتوان به عنوان بخشی از آنها نام برد.

امین و امید زندگانی

زندگانی در سینما نیز حضور داشته و بازی در فیلم هایی چون زن شرقی، آدمکها و بازیگر را در کارنامه خود دارد.

نمایش ها:

  • «همسرایی مختار» (محمود عزیزی)
  • «خروسک پریشان» (داوود کیانیان)
  • «بازی تابلوی آخر» (نصرالله قادری)، «به من دروغ بگو» (امین زندگانی)
  • «دو مرد و یک نیمکت» (بهاء صدر)
  • «سرخ سوزان» (چیستا یثربی)
  • «مرغ دریایی» (اکبر زنجانپور)

زندگی خصوصی

بیوگرافی امین زندگانی

همانطور که در بالا اشاره کردیم امین زندگانی متاهل است. البته او سابقه یک ازدواج ناموفق هم دارد و پس از آشنایی اش در سال 1376 با مینا لاکانی در فیلم زن شرقی، با او ازدواج کرد. البته مینا لاکانی در مهر ماه 1390 در برنامه صدای آمریکا بدون حجاب حاضر شد و اعلام کرده برای همیشه ایران را به مقصد آمریکا ترک کرده است.

امین زندگانی در سال 1391 با الیکا عبدالرزاقی (ماجرای معلولیت الیکا عبدالرزاقی) بازیگر کشورمان نامزد شد و خبر ازدواج آنها در سال 1392 رسانه ای شد.

مینا لاکانی

الیکا عبدالرزاقی در مورد آشنایی خود با امین زندگانی گفته است:

در آن فیلم ما نقش زن و شوهر را بازی می کردیم. بعد از بازی در آن اثر ، ارتباط خانوادگی بین ما به وجود آمد و این مراودات خانوادگی بیشتر شد تا این که بعد از گذشت مدتی متوجه شدیم لحظه به لحظه بیشتراز لحاظ حسی به هم نزدیک تریم و مسائلی بین ما وجود دارد که باعث نزدیک شدن و کنار هم قرار گرفتن ما می شود.

به همین خاطر وقتی بحث نامزدی ما مطرح شد، اطرافیان ما چندان تعجب نکردند و انگار منتظر چنین اتفاقی بودند. خوشبختانه خانواده های ما از این تصمیم مان استقبال کردند.

زندگانی در سال 1374 جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره تئاتر فجر را دریافت کرد و در سال 1380 دومین بازیگر منتخب مردم از بین سریال های پخش شده (در طول 4 سال) از شبکه سوم سیما شد.

ranimania
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان