ماهان شبکه ایرانیان

دلایلی که ما را متقاعد می کنند هر روز بدویم

یونانی ها می گویند: اگر می خواهید قوی باشید، بدوید

دلایلی که ما را متقاعد می کنند هر روز بدویم

یونانی ها می گویند: اگر می خواهید قوی باشید، بدوید. اگر می خواهید زیبا باشید، بدوید. اگر می خواهید باهوش باشید، بدوید. آنچه آن ها می گویند درست است. البته دویدن به تنهایی همه مشکلاتتان را رفع نمی کند. قبل از شروع باید ابتدا با یک پزشک مشورت کنید. هنگامیکه دویدن قسمتی از برنامه روزانه شما شود متوجه تغییرات مثبتی در خود خواهید شد. دویدن بهترین راه برای تناسب اندام است که نیازی به تجهیزات خاصی ندارد و حتی لازم نیست که به خاطرش در باشگاه ثبت نام کنید. تمام این ها می توانند دلایل قانع کننده ای برای شروع باشند. و اما دلایل دیگری هستند که در زیر توضیح خواهم داد.

ورزش دو قلب را تقویت می کند و گلبول های قرمز خون را افزایش می دهد.

ظرفیت ماهیچه ها برای استفاده اکسیژن افزایش پیدا می کند. قلب یک انسان ورزشکار مقدار خون بیشتری را در هر دوره گردش نسبت به انسان های دیگر پمپاژ می کند. وقتی جریان خون افزایش پیدا می کند مصرف اکسیژن هم به دنبال آن بالا می رود. همه بافت ها و اعضای بدن خون غنی شده با اکسیژن و مواد مغذی بیشتری دریافت می کنند.

این ورزش استرس را کاهش می دهد. بدن شما در اثر تنش های عصبی و خستگی های روزانه ضایعاتی را در خود انباشته می کند. برای حل این مشکل باید عرق بریزید و دویدن برای این کار بسیار مناسب است.

وقتی ورزش می کنید بدن هورمون هایی به نام اندورفین در بدن آزاد م یکند. اندورفین به هورمون های شادی نیز معروف است. وقتی تجمع اندورفین در بدن زیاد شود احساس رضایت و خوشحالی پیدا می کنید و هیچوقت افسرده نمی شوید.

با دویدن فعالیت های ذهن بیشتر می شود. وقتی مشغول دویدن هستید ذهنتان ناخودآگاه به راه حل های خوبی برای مشکلات می رسد. تمام اینها به دلیل اکسیژن است که به سیستم عصب مرکزی کمک می کند تا فعال تر باشد.

زمان دویدن اهمیت چندانی ندارد. هنگام صبح: وقتی سطح هورمون ها بالاتر از حد نرمال هستند، دویدن باعث می شود که بدن به حالت نرمال برگردد. هنگام غروب: دویدن پس از گذراندن تمام روز در محل کار شما را ریلکس و شارژ می کند، احساس گرسنگی را کمتر می کند و در نهایت باعث می شود به آرامی یک کودک به رختخواب بروید.

دویدن سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و سطح سلول های قرمز و هموگلوبین را افزایش می دهد و در عین حال کلسترول خون را پایین می آورد، احساس گرسنگی را کمتر می کند و حرکات روده ای را تقویت می کند. با تقویت متابولیزم بدن وزن شما نیز به حالت نرمال در می آید.

مطالعات نشان داده است که دویدن به احیاء و بازسازی سلول های کبدی کمک می کند.

دویدن تاثیرات مثبتی در سیستم عضلانی دارد. پس می تواند ورزش خوبی برای مسن ها باشد زیرا بیماری های مفصلی و آرتروز را درمان می کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان