۶۸درصد واحدهای موجود در شهرک‌های صنعتی کشور فعال هستند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مهندس صالحی‌نیا امروز 23 خرداد در مراسم کلنگ زنی مجتمع فروسیلیس شهرستان بروجرد گفت: بیش از 840 شهرک و ناحیه صنعتی کشور در حال بهره‌برداری بوده که سهم لرستان 2 درصد از کل این آمار است.

وی اظهار کرد: حدوداً 68 درصد از واحدهای موجود در شهرک‌های صنعتی کشور فعال هستند که سهم لرستان در این زمینه از متوسط کشوری پائین تر است و لزوم تلاش بیشتر در این رابطه ضرورت دارد.

این مسئول با اشاره به لزوم خودکفایی در این بخش تصریح کرد: تولید آلیاژ فروسیلیس در انحصار چند کشور از جمله چین بوده که امیدواریم با بهره برداری از مجتمع فروسیلیس بروجرد، نیاز کشور به این ماده در داخل تأمین و واردات آن به صفر برسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: با ایجاد جهش در واحدهای تولیدی ضمن بهره‌ گیری از ظرفیت آن‌ها، افزودن تحرک و پویایی واحدهای فعال که در بخش زیرساخت، تامین اقلام، واسطه‌ای و نهایی فعالیت می‌کنند، از مهمترین سیاست‌های پیش‌روی دولت است.

صالحی نیا با تأکید بر ضرورت راه اندازی واحدهای تولیدی راکد افزود: اجرای طرح‌های توسعه‌ای، پروژه‌های فناوری جدید و افزایش ظرفیت این پروژه‌ها از سیاست‌های مهم دولت در زمینه تولید است.

وی با اشاره به اینکه لرستان در حوزه صنعت و معدن در حال توسعه بوده و ظرفیت‌های زیادی را برای استفاده و بهره‌برداری دارد، گفت: در شرایط کنونی ظرفیت بسیار مناسبی برای ایجاد توسعه و تکمیل سرمایه‌گذاری در کشور وجود دارد که باید از آن برای افزایش تولید استفاده کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان از چند طرح و پروژه صنعتی شهرستان‌های بروجرد و خرم‌آباد بازدید به عمل آورد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر