در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

انجام ۲ هزار و ۸۰۰ مأموریت امدادی در کوهستان‌های کشور

سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره عملیات‌های امدادی در کوهستان‌ها توضیحاتی داد.

انجام 2 هزار و 800 مأموریت امدادی در کوهستان‌های کشور

انجام دو هزار و 800 ماموریت امدادی در کوهستان‌های کشور/ شترین عملیات کوهستانی در کدام ارتفاعات بوده؟مهدی، ولی پور سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فعالیت هلال احمر در حوزه امداد و نجات اظهار کرد: جمعیت هلال احمر بر اساس وظیفه ذاتی مبنی بر کاهش درد و آلام و مشکلات برای طبیعت گردان و کوهنوردان طی سنوات گذشته نسبت به ایجاد و فعال سازی تعداد 60 پایگاه امداد و نجات در سطح کشور اقدام کرده است.

وی ادامه داد: در این پایگاه‌ها به طور میانگین 6 نفر نیروی تخصصی نجاتگر داوطلب با تجهیزات و امکانات فنی نجات در ارتفاع و محیط‌های دشوار حضور دارند و ضمن حفظ آمادگی و توان عملیاتی در حال ارائه خدمات به آسیب دیدگان و گرفتاران در طبیعت و کوه‌ها هستند.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به عملیات‌های کوهستانی طی یک سال اخیر تصریح کرد: از ابتدای سال 1398 لغایت 15 خرداد 1399 در ارتفاعات و مناطق کوهستانی 2849 مأموریت امداد و نجات در سطح کشور توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر به انجام رسیده است که طی این مدت 3065 نفر از افراد گرفتار و مفقود شده در ارتفاعات نجات و به مناطق امن انتقال داده شده‌اند.

ولی پور ادامه داد: تعداد 785 مصدوم به صورت زمینی و امداد هوایی به مراکز درمانی منتقل و تعداد 388 نفر نیز به صورت سرپایی در محل حادثه توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر درمان شده اند.

بیشترین عملیات کوهستان در کدام مناطق بوده است؟

وی درباره عملیات کوهستان در ارتفاعات استان‌های کشور بیان کرد:  بیشترین عملیات کوهستان در فارس با 273 مورد (9.5 درصد) از کل مأموریت‌های کوهستان سپس تهران با 270 مورد (9 درصد) از کل مأموریت‌های کوهستان، مازندران با 242 مورد (8 درصد) از کل مأموریت‌های کوهستان و البرز با 168 مورد (6 درصد) از کل مأموریت‌های کوهستان انجام شده است.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: بیشترین عملیات کوهستان در ارتفاعات شهرستان‌های شمیرانات در استان تهران با 219 مورد (81 درصد) مأموریت‌ امداد و نجات کوهستان انجام شده که 45 درصد از کل مأموریت‌های امداد و نجات شهرستان شمیرانات را نیز شامل می‌شود، همچنین  80 درصد از مأموریت‌های امداد و نجات کوهستان در استان البرز در ارتفاعات شهرستان کرج انجام پذیرفته است.

وی ادامه داد: 48 درصد از مأموریت‌های امداد و نجات کوهستان در استان آذربایجان شرقی در ارتفاعات شهرستان تبریز انجام شده که این مأموریت‌ها 32 درصد از کل مأموریت‌های امداد و نجات شهرستان تبریز را شامل می‌شود، همچنین 44 درصد از مأموریت‌های امداد و نجات کوهستان در استان کرمانشاه انجام شده که 38 درصد از کل مأموریت‌های امداد و نجات شهرستان کرمانشاه را نیز شامل می‌شود.

ولی پور با اشاره به بیشترین عملیات کوهستانی در ارتفاعات بیان کرد: بیشترین عملیات‌ها در منطقه دربند در شمیرانات با 91 مورد، عظیمیه در کرج با 79 مورد، سپس عون بن علی در تبریز با 73 مورد، طاق بستان در کرمانشاه با 65 مورد و کلکچال در شمیرانات با 53 مورد  انجام شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان