رونمایی از سامانه گارانتی تا دو هفته آینده/ رصد ویژه بازار خودرو در هفته جاری

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، عباس تابش در نشست خبری امروز با تاکید بر تفاوت گران‌فروشی با گرانی کالا اظهار کرد: در سال ٩٧ حدود ٩٩٤ پرونده قیمت را بررسی کردیم که با قیمت‌های مصوب تنظیم بازار تفاوت داشت، همچنین در سال٩٨ نیز این آمار با رشد ٩٨درصدی به هزار و ٩٦٤ پرونده رسید و امسال نیز تاکنون 240 پرونده توسط سازمان حمایت به تعزیرات ارسال شده که دو برابر کل پرونده‌های ارسالی در سال 98 بوده و این نشان دهنده عزم سازمان حمایت در برخورد با گران فروشان است.

تابش به ضرورت ثبت قیمت تمامی کالاها در سامانه 124 از این پس تاکید کرد و گفت: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار، ثبت قیمت لوازم‌خانگی در سامانه 124 الزامی است و هر ذینفعی فارغ از اینکه کالای لوازم خانگی آن تولید داخل و غیره و فارغ از نوع برند مکلف است قیمت عرضه را در سامانه 124 ثبت کند.

وی همچنین از رونمایی سامانه گارانتی تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: تا دو هفته آینده سامانه گارانتی برای کالاهای سرمایه‌ای و بادوام را رونمایی می‌کنیم تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند، در خصوص تغییر ضوابط قیمت نیز در سال‌های قبل گروه بندی هایی انجام شده بود و الزامی برای شرکت‌ها در خصوص ثبت قیمت در سامانه ١٢٤نبود ولی امسال این امر اجباری  شده است.

رصد ویژه بازار 5 قلم کالا در هفته جاری

تابش تصریح کرد: در این هفته علاوه بر رصد روزانه 100قلم کالا، اولویت ما بررسی وضعیت بازار 5قلم کالای اساسی از جمله خودرو، لاستیک، برنج و شکر، لوازم خانگی و نهاده‌های دامی است.

افزایش قیمت لوازم خانگی تا 25درصد

رییس سازمان حمایت مصرف‌کننده و تولیدکننده در مورد افزایش قیمت لوازم خانگی نیز اظهار کرد: براساس بررسی های انجام شده در ستاد تنظیم بازار حداکثر افزایش قیمت مجاز برای تلویزیون 20 درصد و برای سایر لوازم خانگی 25 درصد تعیین شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان