مدیرعامل این شرکت پیرامون فعالیتها و همکاریهای صورتگرفته با فروشگاههای سراسر کشور گفت: اسپات طی چندسال گذشته در حوزه فروشگاههای زنجیرهای، با شرکتهای بزرگی از جمله اتکا، شهروند، مینو، ویوان، افقکوروش، باغ میوه ایرانی، هایپرفامیلی، کامبای و... همکاری داشته است. همچنین در بخش تجارت الکترونیک و فروشگاههای اینترنتی نیز خدماتی را به برخی از برندهای فعال در این حوزه ارائه کرده است. علیاصغر شهبازی در ارتباط با وضعیت صنعت خردهفروشی در ایران و کشورهای همسایه گفت: صنعت خردهفروشی در کشورها بدون توقف است و درحالی که حدود 10 سال از شروع به کار فروشگاههای زنجیرهای در ایران میگذرد، شاهد این هستیم که 10درصد از سهم صنعت خردهفروشی در اختیار فروشگاهها قرار دارد. این رقم در کشورهای دیگر یکی از شاخصهای توسعهیافتگی است که نشان از سلامت زنجیره تامین کالا برای مصرفکننده دارد. این ارقام در کشوری مثل ترکیه حدود 50 درصد و در کشورهای حوزه CIS مشابه ایران است. وی در ادامه با اشاره به چالشهای بحران کرونا در حوزههای اقتصادی خاطرنشان کرد: بحران کرونا باعث کاهش قدرت خرید مردم و همچنین کاهش تمایل به خرید حضوری شده است، ضمن اینکه نوسانات شدیدی را هم در زنجیرههای تامین خارجی ایجاد کرده است.شهبازی با بیان اینکه این شرکت در زمینه صادرات نیز عملکرد نسبتا خوبی داشته است، افزود: تعدادی از فروشگاههای زنجیرهای «امیرا» در عراق و برخی فروشگاههای «دیآیجی» در افغانستان توسط اسپات تجهیز شده و در حال برنامهریزی برای ورود به بازارهای دو همسایه ایران در بخشهای شمالی کشور یعنی ازبکستان و جمهوری آذربایجان هستیم.مدیرعامل اسپات در مورد افزایش بازدهی سازمان و راهکارهای تحقق این افزایش بازدهی اضافه کرد: ایجاد تنوع برای مشتری، انطباق بیشتر با نیاز مشتری، زنجیره تامین مهندسیشده در حوزه کالاهای استراتژیک و استراتژی فروش قطعات به همکاران از جمله مواردی است که میتوان به آن اشاره کرد. همچنین ادامه روند صادرات با وجود نوسانات ارزی میتواند تاثیر بسزایی در این زمینه داشته باشد.سعی بر این است تا سهم فروش صادرات را به رقم 20درصد از کل فروش رسانده و در ادامه به یک شرکت فرامنطقهای تبدیل شود.