ماهان شبکه ایرانیان

فیلم «جدایی نادر از سیمین»، در رتبه نهم ده فیلم برتر قرن ۲۱

فیلم «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی در رتبه نهم ۱۰ فیلم برتر قرن بیست‌ویک ایستاده است. در فیلم جدایی نادر از سیمین که جایزه اسکار و گلدن‌گلوب بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان را برای اصغر فرهادی به ارمغان آورد، پیمان معادی، شهاب حسینی، لیلا حاتمی و ساره بیات ایفاگر نقش‌های اصلی هستند.

فیلم «جدایی نادر از سیمین»، در رتبه نهم ده فیلم برتر قرن 21

فیلم «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی در رتبه نهم 10 فیلم برتر قرن بیست‌ویک ایستاده است. در فیلم جدایی نادر از سیمین که جایزه اسکار و گلدن‌گلوب بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان را برای اصغر فرهادی به ارمغان آورد، پیمان معادی، شهاب حسینی، لیلا حاتمی و ساره بیات ایفاگر نقش‌های اصلی هستند.

در فهرست صدتایی فیلم های برتر قرن بیست و یکم به انتخاب منتقدان، نام دو فیلم از زنده یاد عباس کیارستمی (کارگردان برنده نخل طلای کن) نیز به چشم می خورد. فیلم «کپی برابر اصل» و «ده» این کارگردان در فهرست برترین فیلم‌های قرن به ترتیب در جایگاه 46 و 98 ایستاده‌اند.

در این نظرسنجی، 177 منتقد فیلم از 36 کشور جهان فیلم «جاده مالهالند» به کارگردانی دیوید لینچ کارگردان نام آشنای سینمای آمریکا را به عنوان برترین فیلم قرن بیست و یک برگزیدند و فیلم «در حال و هوای عشق» به کارگردانی وونگ کار وای ردۀ دوم فهرست را در اختیار دارد و پس از آن فیلم «خون به پا خواهد شد» به کارگردانی پل توماس اندرسون ایستاده است.
در این فهرست نام برخی کارگردان‌ها بیشتر تکرار شده است. وس اندرسون، کریستوفر نولان، میشائیل هانکه، آپیچاتونگ ویراستاکول، پل توماس اندرسون و برادران کوئن هر کدام سه فیلم در این فهرست دارند.

در این نظرسنجی هر منتقد اجازه داشت 10 فیلم برتر از دیدگاه خود را ثبت کند. پس از انجام نظرسنجی یک فهرست متشکل از 599 فیلم به دست آمد که از میان آن‌ها فهرست 100 فیلم برتر نیز منتشر شد.

 

فهرست 10 فیلم برتر قرن بیست و یکم

جدایی نادر از سیمین

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان