پشت پرده شایعات درباره رییس‌کل بانک مرکزی/ مافیای واردکنندگان در پی حاشیه‌سازی برای همتی/ یک‌روز ریاست جمهوری همتی روز دیگر شایعه استعفا

بررسی خبرنگار اقتصاد آنلاین نشان می‌دهد در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر استعفای رییس کل بانک مرکزی در برخی کانالهای مرتبط با برخی صرافان و واردکنندگان عمده منتشر شده که از اساس کذب بوده و هیچ واقعیتی نداشته است.

پیش از حضور همتی در بانک مرکزی روسای کل قبلی با اشباع بازار از دلار فیزیکی باز هم نتوانسته بودند نرخ دلار را از جهش های قیمتی حفظ کنند بطوری که برخی اقتصاددانان در سال 97 از جهش قیمت ارز به 40 هزار تومان خبر می‌دادند. دلار در آن ایام به حدود 18 هزار تومان هم رسید.

اما همتی در یکسال و 9 ماهی که رییس کل بانک مرکزی بوده موفق شده نرخ دلار را در زیر همان کانال 18 هزار تومان حفظ کند بدون اینکه هیچ ارز فیزیکی برعکس روسای قبلی به بازار تزریق کرده باشد.

خبرهای رسیده حاکی از آنست که ذخایر فیزیکی دلار بانک مرکزی در این روزها بسیار خوب است اما عدم تزریق ارز ارزان به بازار توسط همتی باعث شده برخی ذینفعان و مافیای واردات که سالها با استفاده از ارزهای ترجیحی چاق و فربه شده بودند معترض باشند. چرا که همتی در مقابل برخی زیاده‌خواهی‌ها و ویژه‌خواری‌های برخی واردکنندگان ایستاده و اجازه تخصیص ارز به واردات غیرضروری برای کشور را نمی‌دهد.

حالا در روزهای گذشته این ذینفعان با ایجاد حواشی متعدد برای همتی سعی کرده‌اند اقتدار رییس کل را نشانه بگیرند. یکروز از کاندیداتوری او برای ریاست جمهوری می‌گویند و یکروز از استعفای او!

این درحالیست که مطابق نظرسنجی‌های انجام شده توسط نهادهای معتبر، همتی هم‌اکنون یکی از بیشترین میزان "اعتبار کاری" در میان اعضای کابینه را دارد.

نظرسنجی اقتصاد آنلاین با بیش از 30 هزار شرکت کننده هم در ماه‌های گذشته نشان می‌داد که بیش از 80 درصد شرکت‌کنندگان همتی را موفق‌ترین فرد اقتصادی کابینه می‌دانند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان