ماهان شبکه ایرانیان

تدوین لایحه رتبه‌‌بندی معلمان با همراهی تشکل‌های فرهنگیان

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علی کریمی فیروزجایی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره اینکه آیا رتبه‌بندی معلمان در قالب طرح ارائه و توسط مجلس تصویب خواهد شد؟ اظهار کرد: لایحه رتبه‌بندی معلمان تهیه و به مجلس ارائه خواهد شد. طبق برنامه ششم توسعه که به سال پایانی آن نزدیک می‌شویم، دولت مکلف به اجرای رتبه‌بندی معلمان است اما پیگیری رتبه‌بندی قابل قبول نیست و درباره آن تعلل شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در جلسات تشکل‌های فرهنگیان با آقای نوبخت رتبه‌بندی معلمان به نتیجه رسید و آنجا توافق شد جلسات ادامه یابد و لایحه رتبه‌بندی تدوین شود.

وی با اشاره به اینکه هدف رتبه‌بندی معلمان ایجاد نظام رقابتی است که پویایی در کلاس درس را به همراه داشته باشد، متذکر شد: در رتبه‌بندی باید شاخص‌های آموزشی، پژوهشی، خلاقیت و نوآوری را تعریف کنیم تا افراد از رتبه مقدماتی برای رسیدن به رتبه عالی مسیر مشخصی را طی کنند.

کریمی فیروزجایی تصریح کرد: آمادگی داریم به دولت برای تنظیم لایحه کمک کنیم و در کمیسیون آموزش این را هم در اولویت کار قرار خواهیم داد؛ امیدواریم تا چند ماه آینده لایحه رتبه‌بندی تدوین شود. تا کنون 6300 میلیارد تومان اعتبار برای رتبه‌بندی معلمان تأمین شده است و اعتبار مورد نیاز برای اجرای آن در سال 1400 باید در بودجه لحاظ شود.

بر اساس این گزارش، در شیوه‌نامه اجرایی معلمان که به تازگی ابلاغ شده آمده است:

مشمولان طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان شامل آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاوره واحد آموزشی، مراقب سلامت، مدیر و معاون واحدهای آموزشی و تربیتی هستند.

مشمولان در صورت کسب صلاحیت‌ها و داشتن شرایط زیر برابر تبصره (1) ماده 65 ماده 66 و بند 5 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری، می‌توانند به رتبه بالاتر ارتقا یابند و از مزایای جدول افزایش امتیازات موضوع مواد 6 و 7 این تصویب‌نامه و تبصره آن برخوردار شوند.

1.رتبه یک

الف.داشتن حداقل 2 سال تجربه

ب.گذراندن 120 ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی

پ.کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل 75 درصد در طول 2 سال منتهی به نتایج ارزیابی امتیاز هرسال نباید کمتر از 70 باشد.

ت. کسب حداقل 60 درصد امتیازات شاخص‌های صلاحیت‌های معلمی "امتیاز هر یک از صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای نباید کمتر از 50 درصد باشد."

2- رتبه 2

الف. داشتن حداقل 6 سال تجربه

ب.حداقل 4 سال توقف در رتبه 1

پ. گذراندن 180 ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی در طول دوره علاوه بر دوره‌های آموزشی مربوط به رتبه 1

ت.کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل 80 درصد در طول 3 سال متوالی منتهی به رتبه‌ بعدی "امتیاز هرسال نباید کمتر از 75 درصد باشد."

ث.کسب حداقل 65 درصد امتیازات شاخص‌های صلاحیت‌های معلمی "امتیاز هر یک از صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای نباید کمتر از 55 درصد باشد."

رتبه 3

الف.داشتن حداقل 12 سال تجربه و حداقل 3 سال توقف در رتبه 2

ب.گذراندن 150 ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی در طول دوره بین دو رتبه

پ.کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل 85 درصد در طول دوره بین دو رتبه، امتیاز هرسال نباید کمتر از 80 باشد.

ت.کسب حداقل 70 درصد از امتیازات شاخص‌های صلاحیت‌های معلمی، امتیاز هریک از صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای نباید  کمتر از 65درصد باشد.

4. رتبه 4

الف.داشتن حداقل 18 سال تجربه و حداقل 3 سال توقف در رتبه 3

ب.گذراندن 120 ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی در طول دوره بین دو رتبه.

پ.کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل 90 درصد در طول دوره بین دو رتبه "امتیاز هرسال نباید کمتر از 85 باشد."

ت.کسب حداقل 75 درصد امتیازات شاخص‌های صلاحیت‌های معلمی "امتیاز هر یک از صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای نباید کمتر از 70 درصد باشد."

5. رتبه 5

الف.داشتن حداقل 24 سال تجربه و حداقل 3 سال توقف در رتبه 4

ب.گذراندن 100 ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی در طول دوره بین دو رتبه.

پ.کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل 90 درصد در طول دوره بین دو رتبه "امتیاز هرسال نباید کمتر از 80 باشد."

ت.کسب حداقل 85 درصد از امتیازات شاخص‌های صلاحیت‌های معلمی "امتیاز هر یک از صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای نباید کمتر از 80 درصد باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان