پامپئو در محفل صهیونیست‌ها؛ فشار بر ایران را ادامه می‌دهیم

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزیر خارجه آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران با شرکت در مراسم افتتاحیه نشست حمایت از صهیونیست‌ها  «2020 AJC Global Forum» بر تداوم روابط مستحکم ایالات متحده با تل آویو و فشار بر ایران تاکید کرد.

به نوشته وبگاه «پی‌آر ان نیوز» «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در سخنان خود در این مراسم درباره ایران گفت: «ما فشار بر رژیم ایران تا زمانی‌که این کشور رفتار معمولی داشته باشد واز تهدید همسایگان خود دست بردارد را ادامه می‌دهیم.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه لفاظی خود گفت که کشورش اجازه دستیابی ایران به بمب اتمی را نمی دهد. این در حالی است ایران بارها اعلام کرده در پی ساخت بمب اتمی نبوده و نیست. پامپئو در ادامه با اشاره به روابط مستحکم کشورش با رژیم صهیونیستی گفت که آمریکا و اسرائیل روابط ویژه باهم دارند.

وی در زمینه طرح به اصطلاح صلح ایالات متحده در منطقه نیز گفت، طرح «چشم انداز صلح» در منطقه  واقع بینانه ترین مسیر در خاتمه درگیری‌ها برای اسرائیل و مردم فلسطین است.

چندی قبل نیز «برایان هوک»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در مصاحبه‌ای  از نتایج تحریم‌ها علیه ایران ابراز خرسندی کرد. هوک که با شبکه خبری «العربیه» مصاحبه می‌کرد، گفت آمریکا در تلاش برای قطع کمک مالی ایران به حوثی‌های یمن است.  برایان هوک گفت آمریکا از نتایج تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران خرسند است.  وی مدعی شد که سیاست آمریکا علیه ایران به تضعیف این کشور منجر شده  است. 

دولت آمریکا بعد از خروج از توافق هسته‌ای برجام در اردیبهشت‌ماه سال 1397 به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» و یا ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه روی آورده است. 

با این وجود، دونالد ترامپ که وعده می‌داد با اجرای سیاست‌های سختگیرانه علیه ایران می‌تواند این کشور را برای عقد توافقی بهتر پای میز مذاکره بیاورد به دلیل ناکام ماندن برنامه‌هایش در قبال ایران علی‌رغم تشدید تنش‌ها، در آمریکا تحت فشار قرار گرفته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان