راهنمای استفاده از اپلیکیشن های گوگل روی گوشی هواوی Y۷p

گوشی های جدید هواوی از جمله هواوی Y۷p که در دیجیاتو بررسی شد، از سرویس های موبایل هواوی یا HMS استفاده می کنند که به نوعی جایگزین سرویس های گوگل یا GMS شده است

راهنمای استفاده از اپلیکیشن های گوگل روی گوشی هواوی Y7p

گوشی های جدید هواوی از جمله هواوی Y7p که در دیجیاتو بررسی شد، از سرویس های موبایل هواوی یا HMS استفاده می کنند که به نوعی جایگزین سرویس های گوگل یا GMS شده است. با این حال فقدان GMS بدین معنا نیست که نمی توانید از برنامه های گوگل استفاده کنید. ویدیوی زیر که توسط هواوی تهیه شده، نحوه نصب یا استفاده از چند اپ گوگل در گوشی های فاقد GMS را نشان می دهد. ابتدا این ویدیو را ببینید تا کمی در مورد آن توضیح بدهیم.

اگر مرورگر هواوی را نمی پسندید و از مرورگر گوگل کروم استفاده می کنید، می توانید این برنامه را از طریق بازار نصب کنید. البته از آنجایی که امکان همگام سازی اکانت گوگل با دیگر دستگاه ها وجود ندارد، استفاده از فایرفاکس را پیشنهاد می کنیم که به راحتی با دستگاه های دیگر شما نیز سینک می شود.

یوتوب به شکل اپلیکیشن در گوشی های جدید هواوی نصب نمی شود و باید از وب اپلیکیشن آن استفاده کنید. مرورگر هواوی (و دیگر مرورگرها) امکان پین کردن وب اپلیکیشن روی صفحه را ممکن می سازند تا به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. پس از وارد شدن به حساب کاربری گوگل در وب اپ، می توانید از امکانات یوتوب استفاده کنید.

گوگل مپس یکی از پرطرفدار ترین اپلیکیشن های نقشه و مسیریابی است که به راحتی از بازار نصب و اجرا می شود. این اپ به درستی موقعیت مکانی شما را هم نشان می دهند و سایر امکانات از جمله مسیریابی هم به خوبی کار می کنند. با این حال امکان ورود به حساب کاربری و استفاده از مکان های ذخیره شده در اپ وجود ندارد و برای این کار باید از وب اپلیکیشن مپس (در مرورگر) استفاده کنید.

اگر کاربر اندروید هستید، قطعاً اکانت گوگل و جیمیل هم دارید. از آنجا که اپلیکیشن جیمیل به شکل مستقیم روی گوشی های جدید هواوی نصب و اجرا نمی شود، دو راه پیش رو دارید. یا حساب گوگل خود را در اپ ایمیل گوشی وارد کنید و به راحتی عملیات ارسال و دریافت ایمیل را انجام دهید، یا اینکه از وب اپلیکیشن جیمیل (در مرورگر) استفاده نمایید.

وضعیت برای بقیه اپلیکیشن های گوگل نیز همین طور است. ما در این مطلب تعداد زیادی از اپ های پرکاربرد گوگل را روی هواوی Y7p تست کردیم و دیدیم که بسیاری از این اپ ها (به جز کروم، مپس، جیبورد، پادکست، ترنسلیت) به شکل مستقیم قابل نصب و اجرا نیستند و باید از وب اپلیکیشن آنها استفاده کنید. خوشبختانه اپلیکیشن های تحت وب گوگل طراحی بسیار خوب و کاربرپسندی دارند و استفاده از آنها ساده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان