پاسخ میرزایی درباره حذف یارانه نوزادان جدید

خبرگزاری تسنیم: حسین میرزایی در گفتگو با شبکه خبر درباره جزئیات حذف یارانه موالید در سال 99، اظهار کرد: هیئت وزیران آیین نامه اجرایی بند (الف) تبصره (14) قانون بودجه، موضوع منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها را تصویب کرده است.

وی تصریح کرد: 11 خرداد ماه امسال این آیین‌نامه ابلاغ شده است و ما مکلفیم ظرف یک ماه این شناسایی را انجام دهیم. همچنین موالیدی که از ابتدای سال 99 به دنیا آمده‌اند ظرف یک ماه شناسایی خواهند شد و وزارت رفاه طی هماهنگی با سازمان هدفمندی یارانه‌ها لیست مشمولان را در اختیار این سازمان قرار خواهد داد.

سخنگویی ستاد شناسایی تبصره 14 قانون بودجه در پاسخ به این پرسش که حذف موالید جدید مغایر با سیاست‌های کلی جمعیتی که مبنای آن تشویق فرزندآوری است محسوب نمی‌شود، گفت: اساساً بحث حذف مطرح نیست و مسئله شناسایی و کسانی که باید مشمولان بشوند مطرح است و علی‌القاعده موالید جدید دنباله‌روی خانواده‌هایشان هستند و اگر خانواده مشمول یارانه باشد، فررند هم یارانه دریافت خواهد کرد و در سیاست‌های کلی جمعیت مسئله تشویق به فرزندآوری است و اساساً نباید دچار واگرایی در سیاستگذاری بشویم. بحث این است که در مواردی که منابع محدودی وجود دارد لفظ و فعل شناسایی مطرح می‌شود تا پرداختی هدفمند انجام شود.

میرزایی ادامه داد: به هیچ وجه جای نگرانی وجود ندارد و مردم بدانند که در پروتکل‌ها و سیاست‌های جمعیتی ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری توجه خواهد شد و قطعاً نصب العین ما خواهد بود و ان‌شاءالله ظرف یک‌ماه آینده خبر‌های خوبی اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که از فرزند چندم خانواده فرایند شناسایی انجام می‌شود، افزود: در بحث قانون تنها به موالید اشاره شده است و اشاره به فرزند چندم نشده است و چند موضوع در اطلاع‌رسانی که ظرف یک ماه آینده انجام خواهد شد به موارد مختلفی از جمله فرایند شناسایی، نحوه اعتراضات و... پرداخته خواهد شد.

سخنگویی ستاد شناسایی تبصره 14 قانون بودجه گفت: هم اکنون هیچ سایتی برای این مسئله در نظر گرفته نشده است و بعداً در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد و هم اکنون همطوطنان نیازی ندارد که اقدامی را انجام دهند.

میرزایی در پایان گفت: شناسایی مشمولان برای دریافت یارانه نقدی به عهده وزارت رفاه است و اطلاعات آن‌ها بر اساس شناسنامه اقتصادی و اجتماعی تهیه و در اختیار سازمان هدفمندی یارانه‌ها قرار داده می‌شود و این سازمان بر مبنای شرایط مالی پرداخت‌ها را انجام خواهند داد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان