عبداللهی مطرح کرد؛

توجه به محرومان اولویت برنامه های ماه رمضان/ میزبانی ۱۲ نقطه پایتخت از پردیس های فرهنگی

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: با هدف رسیدگی به محرومان برنامه های ویژه‌ای در ایام ماه رمضان برای خدمت رسانی به نیازمندان در نظر گرفته شده است.

توجه به محرومان اولویت برنامه های ماه رمضان/ میزبانی 12 نقطه پایتخت از پردیس های فرهنگیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی عبداللهی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در نشست خبری که امروز(شنبه) برگزار شد، با اشاره به برنامه های معاونت اجتماعی شهرداری تهران در ایام ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: برای ایام ماه مبارک رمضان، معاونت اجتماعی شهرداری تهران برنامه های خود را در 4 بخش مسجد محوری، خانواده محوری، توجه به ارزش های دینی و مذهبی و ارتقای نشاط شهروندان در سطح شهر برگزار می کند.

وی در ادامه افزود: از هفته گذشته مراسم عطر افشانی مساجد با همکاری ائمه جماعات و نماز گزارن و همچنین شهرداران مناطق و نواحی انجام شده است.

عبداللهی تصریح کرد: با توجه به اینکه ماه رمضان به عنوان بهار قرآن نامگذاری شده، از این رو در سراهای محلات، درالقرآن‌ها و بعضی مساجد با حضور قاریان برجسته مراسم تجلیل از فعالان قرآنی، مهدهای قرآنی و غنچه های باغ طوبی برگزار می شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران عنوان کرد: نمایشگاه قرآنی شمیم وحی در بوستان گفتگو در دهه سوم ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود که قرار است در قالب این نمایشگاه به مدت یک هفته از 2 هزارو 750 مجموعه قرآنی، موسسات قرآنی، خانه های قرآن، دارالقران ها، جلسات شاخص قرآنی و غیره حمایت شود.

وی با اشاره به اینکه آماده سازی فضای شهر به عنوان سبک زندگی قرآنی، تعویض قرآن های کهنه و نو از دیگر برنامه هایی است که با همکاری شهرداری تهران در سطح شهر در ایام ماه رمضان انجام می شود، خاطر نشان کرد: اجرای طرح خادمان سلامت در 4 مسجد شاخص تهران و ارایه خدمات پزشکی توسط آن‌ها از دیگر برنامه های این معاونت است.

عبداللهی رسیدگی به ایتام، محرومان و نیازمندان را از اولویت های معاونت اجتماعی دانست و افزود: در این راستا امسال برنامه سفره مهربانی با هدف شناسایی و تکریم محرومان، توجه به مددسراها، مراکز بهاران، مدارس پرتو و غیره اجرا می شود و با همکاری کمیته امداد در قالب طرح اکرام و محسنین بسته های افطاری در 22 ایستگاه مترو در اختیار شهروندان قرار می گیرد. همچنین برپایی ایستگاه های صلواتی در نقاط مختلف شهر و توزیع بسته های غذایی میان خانواده های نیازمند توسط تشکل ها و مؤسسات خیریه از دیگر اقدامات این معاونت در ماه رمضان برای رسیدگی به محرومان است.

وی عنوان کرد: برگزاری مراسم ویژه دعای کمیل و نوحه سرایی در جوار مزار شهدای گمنام در شب های جمعه برگزار و در این اماکن توزیع بسته های افطاری ساده میان روزه داران و زائران انجام می شود.

عبداللهی با اشاره به اجرای مسابقات ورزشی جام رمضان یادآور شد: در نظر داریم تا امسال با برگزاری جشنواره های تفریحی و ورزشی، همچنین ارایه 100 نوع فعالیت ورزشی در 400 مجموعه فرهنگی و ورزشی امکان حضور شهروندان را از افطار تا سحر فراهم آوریم. همچنین مسابقات فوتبال جام رمضان با حضور 5 هزار و 500 تیم در 600 زمین چمن برگزار می شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در خصوص برپایی پردیس های فرهنگی رمضان در 12 نقطه از شهر تهران، افزود: پردیس های فرهنگی شامل پکیج های مختلف از جمله صنایع دستی، عرضه محصولات فرهنگی و غیره از تاریخ سوم تا 17 ماه مبارک رمضان از ساعت 18 تا 24 میزبان شهروندان است.

وی تصریح کرد: مهمترین اماکن برگزاری برنامه های ماه رمضان شامل بوستان ملت، اراضی عباس آباد، دریاچه خلیج فارس، بوستان نرگس، اندیشه، میعاد، قیطریه، آزادگان، ولایت، بهمن، باغ موزه قصر و باغ موزه دفاع مقدس هستند و تمام جشن ها و برنامه های معنوی و ارزشی مختلف در این اماکن برگزار می شوند.

عبداللهی با اشاره به برنامه های وفات حضرت خدیجه(س) گفت: برای این مناسبت برنامه‌های ویژه‌‌ای از جمله کارگاه آموزشی شناخت و آشنایی با زندگی ایرانی و اسلامی در سراهای محلات و مساجد برگزار می‌شود.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برنامه های مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ص) تصریح کرد: اجرای طرح افطار و اکرام ایتام با حضور شهرداران مناطق، اجرای برنامه نورافشانی، آذین بندی بیلبردها و عرشه های پل از جمله برنامه های معاونت اجتماعی در این مناسبت است.

 وی عنوان کرد: برای شب‌های قدر در سطح شهر تهران با استفاده از فضاسازی‌های محیطی و تولید محصولات فرهنگی، همچنین همکاری شایسته و کامل جهت برگزاری مراسم احیا در حال آماده سازی مساجد و حسینه‌ها هستیم.

عبداللهی با بیان اینکه برای برپایی مراسم روز قدس نیز تمهیدات لازم در راستای اجرای این مراسم در نظر گرفته شده است، افزود: برج میلاد نیز ویژه برنامه‌های خاصی را برای ماه رمضان از جمله اجرای موسیقی‌های سنتی، برپایی غرفه صنایع دستی و هنری با محوریت ماه رمضان و برگزاری جشنواره‌های تفریحی و فرهنگی برگزار می کند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در پایان گفت: برگزاری برنامه گردشگری ویژه ماه رمضان با محوریت منطقه 12 و خیابان 30 تیر برگزار شده که از افطار تا سحر برنامه‌های خاصی در این خیابان اجرا می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان