ماهان شبکه ایرانیان

اینستاگرام درپخش اخبار از توییتر پیشی می‌گیرد

طبق این گزارش اعتماد و ارتباط با منابع سنتی خبر رو به افول است، به ویژه در قشر جوان. آن‌ها هرچه بیش‌تر به سمت پایگاه‌های رسانه‌ای متنوع در حرکت‌اند و این شامل شبکه‌های اجتماعی هم می‌شود.

اینستاگرام درپخش اخبار از توییتر پیشی می‌گیرد
این گزارش نشان می‌دهد، در حال حاضر 11 درصد افراد در گروه‌های سنی مختلف از اینستاگرام استفاده می‌کنند 

طبق یافته‌های یک گزارش جدید، از آن جا که جوانان برای اطلاع از تازه‌ترین رویداد‌ها به رسانه‌های اجتماعی مراجعه می‌کنند، سال آینده اینستاگرام در پخش اخبار از توییتر پیشی خواهد گرفت. آخرین مشاهدات از «مؤسسه دیجیتال رویترز در گزارش خبر» نشان می‌دهد تغییرات جدیدی در شکل ارتباط‌گیری مردم با داستان‌های خبری و سازمان‌هایی که آن‌ها را بررسی و گزارش می‌دهند، به وجود خواهد آمد.

طبق این گزارش اعتماد و ارتباط با منابع سنتی خبر رو به افول است، به ویژه در قشر جوان. آن‌ها هرچه بیش‌تر به سمت پایگاه‌های رسانه‌ای متنوع در حرکت‌اند و این شامل شبکه‌های اجتماعی هم می‌شود.

موسسه رویترز شرح می‌دهد که این نکته نشان‌گر آن است که بسیاری از مردم اخبار را از شیوه‌ای کاملا متفاوت در سایت‌های این رسانه اجتماعی به دست می‌آورند. برنامه‌هایی مثل شیوه جدیدی که اینستاگرام در «استوری‌ها» ارائه می‌دهد و ویدیو‌های کوتاهی که به مردم این امکان را می‌دهند تا به جای رویدادها، محتوا‌های تصویری بیش‌تری را جست‌وجو کنند.

این گزارش نشان می‌دهد، در حال حاضر 11 درصد افراد در گروه‌های سنی مختلف از اینستاگرام استفاده می‌کنند که تاکنون تقریبا به اندازه استفاده از توییتر بوده و به نظر می‌رسد که در سال 2021 از آن پیشی بگیرد. بسیاری از مردم به طور عمومی از اینستاگرام بیش‌تر از توییتر استفاده می‌کنند، اما نسبت کمی از آن‌ها برای به دست آوردن خبر به آن مراجعه می‌کنند. این موضوع در مورد سایر شبکه‌های اجتماعی جدیدتر مثل اسنپ‌چت هم صدق می‌کند.

به جز اینستاگرام غالب مردم برای به دست آوردن خبر‌های خود در شبکه‌های اجتماعی هنوز به فیس‌بوک مراجعه می‌کنند و شواهد حاکی است 36 درصد افراد از آن برای دست‌یابی به رویداد‌ها استفاده می‌کنند. یوتیوب با 21 درصد در جایگاه دوم قرار گرفته و واتس‌اپ هم 16 درصد در ارتباط با خبر مورد استفاده قرار گرفته است.

این گزارش تاکید می‌کند که بسیاری از این راه‌های ارتباطی در زمان بحران ویروس کرونا، صداقت خود را حفظ کردند. ثابت شده که اینستاگرام و اسنپ‌چت در قشر جوان رواج داشته و بسیاری از آن‌ها خبر‌های مربوط به افراد مشهور را در صفحه‌های ارتباطی آن‌ها پیدا کرده‌اند.

این گزارش تأکید می‌کند که این شبکه‌های اجتماعی می‌توانند منجر به انتشار اخبار دروغ و گمراه‌کننده شوند، اما در عین حال بسیاری از مردم در زمان اضطراب توانستند از حمایت کافی این شبکه‌ها برخوردار شوند و البته که آن‌ها هنوز به طور عموم با شیوه‌های سنتی‌تر منابع خبری که داستان‌های دروغ را نفی می‌کنند، در ارتباط هستند.
 
منبع: ایندیپندنت
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان