آموزش بخیه زدن به ربات + فیلم

پژوهشگران "دانشگاه کالیفرنیا، برکلی" با همکاری شرکت "اینتل" اخیرا توانسته‌اند با نشان دادن ویدئوهایی از بخیه زدن جراحان واقعی به یک ربات بخیه زدن را آموزش دهند.

آموزش بخیه زدن به ربات + فیلم

به گزارش ایسنا و به نقل از مدگجت، جراحی یک کار پیچیده است که تنها توسط جراحان قابل انجام است، اما کارهای ساده‌ای نیز در حین جراحی وجود دارند که تقریباً در هر بیمار انجام می‌شوند و یکی از آن‌ها زدن بخیه جراحی است. اکنون محققان آمریکایی با کمک شرکت اینتل توانسته‌اند به یک ربات بخیه زدن را آموزش دهند.

اینتل (Intel) یک ابرشرکت چندملیتی آمریکایی است که در زمینه تولید و طراحی انواع مختلف سخت‌افزار رایانه، با تمرکز بر مادربورد، کارت شبکه، چیپست، بلوتوث و حافظه فلش، همچنین انواع مختلف ریزپردازنده، نیم‌رسانا، مدار مجتمع، واحد پردازش گرافیکی و سامانه نهفته فعالیت می‌کند.

بخیه جراحی یا سوچور (Suture) روشی پزشکی است که برای نگهداری بافت‌های بدن بعد از آسیب یا عمل جراحی به کار می‌رود. این روش شامل استفاده از یک سوزن با مقداری نخ است. بخیه زدن یکی از کارهایی است که ربات‌ها می‌توانند پس از آموزش آن را انجام دهند. این موضوع ممکن است روزی به جراحان اجازه دهد تا حین جراحی برخی کارها را به ربات‌ها، واگذار و خودشان روی کارهای اصلی تمرکز کنند.

دانشمندان در حال حاضر سیستمی به نام" Motion2Vec "را توسعه داده‌اند که بسیاری از فیلم‌های جراحی را مشاهده و آنالیز کرده است و از دانش آن برای آموزش به ربات جراحی داوینچی برای انجام بخیه بافت‌ها استفاده کرده است. به گفته آن‌ها این ربات پس از آموزش و مشاهده ویدئوها قادر بود با دقت 85.5 درصد بخیه بزند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان