بازگشت ۲.۷میلیارد یورو ارز صادراتی در سه ماهه اول امسال/ رکورد معاملات در اردیبهشت ماه

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ طبق آمار منتشر شده در سامانه نیما، از ابتدای امسال تا بیست‌و‌هفتم خرداد ماه به رغم وجود بیماری کرونا و مشکلات تجارت خارجی، بالغ بر دو میلیارد و 760میلیون یورو ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی بازگشته و درمقابل یک میلیارد و 742میلیون یورو نیز بابت واردات، از بازار ثانویه ارز تامین شده است.

معاملات نیما به تفکیک هر ماه

در فروردین ماه امسال مجموعا 531میلیون یورو ارز صادراتی وارد بازار ثانویه شده و 410میلیون یورو نیز برای واردات ارز خریداری شده است؛ در اردیبهشت ماه صادرکنندگان یک میلیارد و 231میلیون یورو ارز به کشور وارد کرده‌اند و 759میلیون یورو نیز به خرید ارز بابت واردات اختصاص یافته است.

در خرداد ماه امسال مجموع فروش و خرید ارز در سامانه نیما به ترتیب به 998 و 573میلیون یورو رسیده؛ به این ترتیب بیشترین حجم معاملات صورت گرفته در این بازار مربوط به اردیبهشت ماه است.

لازم به ذکر است که در مجموع از مرداد ماه سال97 تا کنون بالغ بر 30میلیارد و 75میلیون یورو ارز صادراتی در این سامانه عرضه شده و در مقابل 24میلیارد و 931میلیون یورو بابت واردات ارز تامین شده است.

بیشترین و کمترین میزان خرید و فروش ارز

طی مدت مذکور، بیشترین حجم معاملات صورت گرفته برای فروش ارز مربوط به هفته نهم سال با 381میلیون یورو و کمترین آن در هفته دوم امسال با 27میلیون یورو بوده؛ همچنین بیشترین میزان خرید ارز بابت واردات در هفته چهارم با 201میلیون یورو و کمترین در هفته دوم با 16میلیون یورو صورت گرفته است.

لازم به ذکر است که میانگین نرخ خرید و فروش ارز در سایت سامانه نیما که تا کنون منتشر می‌شد، از خرداد ماه حذف شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان