باارزش‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان کدامند؟/ تصاحب جایگاه نخست توسط تسلا

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ پس از اینکه تسلا به عنوان باارزش‌ترین خودروسازی در ایالات متحده شناخته شد، در هفته‌گذشته این شرکت با پیشی گرفتن از تویوتا، باارزش‌ترین خودروساز جهان نیز معرفی شد.

پس از بازگشت کوتاه‌مدت تویوتا به جایگاه نخست، تسلا در هفته گذشته باز هم در صدر جدول قرار گرفت و ارزش بازار آن در روز چهارشنبه با 184میلیارد دلار بسته شد که 4.3میلیارد دلار بیشتر از تویوتا بود.

گفتنی است که در طول 12ماه گذشته، قیمت سهام تسلا حدود 350درصد صعود را تجربه کرد و به ارزش هفت برابری درآمد خود در سال 2019 رسید.

از طرفی ارزش تویوتا در حال حاضر حدود 0.6برابر درآمد سالانه خود است و به همین دلیل مردم تسلا را بسیار گران‌قیمت می‌پندارند.

نگاهی به ارقام تحویل/فروش، ظاهرا چنین ادعاهایی را پشتیبانی می‌کند. در حالی که پیشرو بازار خودروهای الکتریکی در 12ماه منتهی به 31مارس کمتر از 400هزار دستگاه خودرو تحویل داد، تویوتا در همین بازه زمانی نزدیک به 10.5میلیون خودرو به فروش رساند که تقریبا ده برابر مجموع خودروهایی بود که تسلا تا کنون فروخته است.

در حالی که ارزش‌گذاری تسلا قطعا جاه‌طلبانه است، سرمایه‌گذاران معتقدند که این مجموعه به عنوان یک شرکت خودروسازی ارزش ندارد، بلکه یک شرکت فناوری بوده که به ساخت خودرو نیز روی آورده است.

نگاهی به اپل، مادر همه شرکت‌های فناوری، برای مقایسه دیدگاه متفاوتی را ارائه می‌دهد. اپل با ارزش بازار 1.52تریلیون دلار، بیش از 9برابر درآمد خود در 12ماه گذشته ارزش دارد.

در نمودار ارائه شده، به ترتیب باارزش‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان را مشاهده می‌کنید؛

6

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان