کرملین: پوتین بابت پیمان‌شکنی‌های آمریکا نگران است

خبرگزاری فارس: «دمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه بابت پیمان‌شکنی‌های آمریکا ابراز نگرانی کرده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف روز شنبه گفت پوتین با توجه به وضعیت اعتراضات در آمریکا گفته است، نمی‌تواند به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور جهت امضای هرگونه توافق جدید اعتماد کند.

این در حالی است که امروز (شنبه) وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، روزهای دوشنبه و سه شنبه این هفته «مارشال بیلینگزلی» نماینده ویژه دونالد ترامپ در اتریش با «سرگئی ریابکوف» درباره «موضوعات توافق شده بین دو طرف (آمریکا و روسیه) در رابطه با آینده (توافق‌های) کنترل تسلیحاتی» صحبت می‌کند.

حدود سه هفته پیش «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس شهر «مینیاپولیس» به قتل رسید. فلوید پیش از مرگش به افسر پلیسی که زانویش را روی گردن او گذاشته بود می‌گفت نمی‌تواند نفس بکشد.

انتشار فیلم مربوط به این حادثه به سرعت در شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها منتشر شد و تظاهرات گسترده ضدنژادپرستی و خشونت پلیس را در سرتاسر آمریکا به دنبال داشت.

ترامپ در حساب توئیتری خود معترضان را به شلیک گلوله تهدید کرد و نیروهای مخفی و گارد ملی را برای سرکوب آن‌ها به کار گرفت.

وی همچنین در دفاع از پلیس آمریکا گفت «فشار بر گردن» عموماً خوب است و ممکن است در برخی رویارویی‌های تک به تک میان پلیس و مظنونان لازم باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان