شایعات افزایش قیمت گازوئیل از کجا آب می‌خورد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، پس از تصمیم دولت برای بازگشت سهمیه بندی بنزین و افزایش نرخ فروش آزاد آن در آبان‌ماه سال گذشته، زمزمه‌هایی برای افزایش نرخ گازوئیل نیز به گوش می‌رسید، اما با توجه به التهابات بنزینی آبان 98 و وضعیت تورم افسارگسیخته حاکم بر جامعه، این طرح در همان مرحله شفاهی مسکوت ماند.

پس از گذشت قریب به 7 ماه، چندروزی است که در فضای مجازی، شایعاتی از برنامه دولت برای افزایش نرخ گازوئیل منتشر می‌شود؛ شایعاتی که تا امروز هیچ مقام رسمی آن‌را تأیید نکرده و پیگیری‌ها از نهادهای تصمیم‌گیر نیز نشان از بی‌اساس بودن این شایعات دارد.

اما آنچه توجه به شروع موج جدید شایعات افزایش نرخ گازوئیل را ضروری می کند، طرح گذشته مطرح شده در مجموعه دولت در این زمینه بوده و اینکه اگر دولت بخواهد هر اقدام نابجایی مشابه آنچه در مورد بنزین انجام داد را برای گازوئیل تکرار کند، وضعیت فعلی کشور و تورم بالای اقتصاد، جوابگوی این افزایش نرخ نخواهد بود.

گازوئیل به صورت مستقیم بر حمل و نقل کالاها، ارزاق، تره‌وبار و ... از مبادی تولید به بازار عمده فروشی و از بازار عمده فروشی به بازاهای محلی و خرده فروشی نقش دارد و هر نوع افزایش ناگهانی نرخ در این فرآورده نفتی، با توجه به تورم حاکم بر جامعه، تأثیری قابل توجه و حتی شاید خارج از کنترل نهادهای نظارتی بر بازار بگذارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان