کریم در سریال سیب ممنوعه را بهتر بشناسید؛ بیوگرافی گوکان آلکان

گوکان آلکان بازیگر اهل کشور ترکیه را باید هنرپیشه ای همه فن حریف دانست؛ او تمرین سلفژ می کند، آوازخوانی می کند و در حوزه های بازیگری، ورزش، صدا پیشگی، شعر و ترانه سرایی به طور حرفه ای فعالیت می کند

کریم در سریال سیب ممنوعه را بهتر بشناسید؛ بیوگرافی گوکان آلکان

گوکان آلکان بازیگر اهل کشور ترکیه را باید هنرپیشه ای همه فن حریف دانست؛ او تمرین سلفژ می کند، آوازخوانی می کند و در حوزه های بازیگری، ورزش، صدا پیشگی، شعر و ترانه سرایی به طور حرفه ای فعالیت می کند. یکی از معروف ترین نقش های او، کریم در سریال پرطرفدار سیب ممنوعه است. در ادامه به بیوگرافی گوکان آلکان خواهیم پرداخت و با این بازیگر ترک بیشتر آشنا خواهیم شد.

بیوگرافی گوکان آلکان

دوران ابتدایی زندگی

گوکان آلکان متولد 8 دسامبر 1987 در شهر استانبول، پایتخت ترکیه است. او تنها فرزند خانواده ی مهاجر خود است. آلکان فارغ التحصیل رشته ی مهندسی خودرو از دانشگاه کوکائلی و همینطور رشته ی تجارت و بازاریابی خارجی از دانشگاه آنادولو است. پیش از شروع کار بازیگری و خوانندگی، مدت کوتاهی به عنوان مهندس و دبیر مشغول به کار بود. آلکان در دوران دبیرستان و دانشگاه در گروه های تئاتر آماتوری شرکت می کرد و در همان دوران اجرای زنده ی موسیقی هم داشت. بعد از یک سال آموزش در مرکز هنری Müjdat Gezen، به عنوان بازیگر حرفه ای برای تئاتر Müjdat Gezen انتخاب شد.

آلکان دوره های آموزش بازیگری و خوانندگی خود را در استودیوی بازیگری MSM و مرکز هنری Müjdat Gezen گذارند. از سال 2010 تا 2013 او نقش های متعددی در دو فصل از اجراهای تئاتر Müjdat Gezen داشت و بعد از فارغ التحصیلی در نهایت گروه تئاتر خود را با حضور جمعی از دوستانش به راه انداخت.

دوران حرفه ای

اولین تجربه ی حرفه ای تلویزیونی آلکان در سریال «حریم سلطان» (Muhteşem Yüzyıl) بود، مجموعه ای که پخش آن از سال 2011 آغاز شد و سر و صدای زیادی هم به پا کرد. آلکان در ایپزودهای متعدد این سریال به عنوان بازیگر مهمان حضور داشت و توجه زیادی را به بازی و خودش جلب کرد. نتیجه آن شد که بعد از آن برای نقش های اصلی زیادی انتخاب شد. بعد از بازی در نقش «تارک اویگون» در سریال «خانواده بزرگم» (Kocamın Ailesi) بود که آلکان رفته رفته در ردیف بازیگران شناخته شده ی ترکیه قرار گرفت. بعد از سریال «خانواده بزرگم»، آلکان به عنوان یکی از بازیگران اصلی سریال های «دوستم داره دوستم نداره» (Seviyor Sevmiyor) و «ضربان قلب» (Kalp Atışı) انتخاب شد که در آن ها به ترتیب نقش های «ییگیت بالچی» و «علی آصف دنیزگلو» را برعهده داشت.

در سال 2016 آلکان به عنوان یکی از نقش های اصلی در دو فیلم غیر تجاری به نام ها Makas و Defne’nin Bir Mevsimi ظاهر شد. فیلم Defne’nin Bir Mevsimi جوایز متعددی از جشنواره های مختلف دریافت کرد و عنوان بهترین فیلم را از نهمین جشنواره مونترال ترکیه در سال 2017 کسب کرد.

آلکان جایزه ی ویژه پنجمین جشنواره ی APAN Star Awards  کره جنوبی را به خاطر نقش آفرینی اش در نقش «ییگیت بالچی» در سریال «دوستم داره دوستم نداره» دریافت کرده.

او در فیلم Organik Aşk Hikayeleri هم حضور داشت، یک فیلم بلند سینمایی ترکی که از 8 فیلم کوتاه ساخته شده. این فیلم در جشنواره ی بین المللی فیلم مادرید در سال 2017 در 7 رشته کاندیدا شد که در یک بخش موفق به دریافت جایزه شد. فیلم Organik Aşk Hikayeleri در جشنواره های دیگری هم موفق به کسب جایزه شده.

زندگی شخصی

گوکان آلکان مبتلا به سندرم آسپرگر (نوعی خفیفی از اوتیسم) است اما از این اختلال برای تمرکز بیشتر و معطوف کردن همه ی انرژی خود برای انجام کارش بهره می برد. ابتلا به این اختلال سبب شده از زمان تشخیص آن آلکان مجبور برنامه ریزی دقیقی برای زندگی خود باشد.

برخی آثار گوکان آلکان

سریال های تلویزیونی:

  • Muhteşem Yüzyıl
  • Her Şey Yolunda Merkez
  • Gurbette Aşk Bir Yastıkta
  • Kocamın Ailesi
  • Seviyor Sevmiyor
  • Kalp Atışı
  • Zengin ve Yoksul
  • Yasak Elma

فیلم های سینمایی:

  • Defne’nin Bir Mevsimi
  • Makas
  • Organik Ask Hikayeleri

تصاویری از اینستاگرام گوکان آلکان

ranimania
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان