شناسایی گرداننده صفحه اینترنتی فروش لوازم و ادوات لوکس خودرو

رئیس پلیس فتا شرق استان تهران از شناسایی گرداننده صفحه اینترنتی فروش لوازم یدکی خودرو خبر داد.

شناسایی گرداننده صفحه اینترنتی فروش لوازم و ادوات لوکس خودرو

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سرهنگ رضا ملوکی رئیس پلیس فتا شرق استان تهران گفت: در پی مراجعه شخصی به این پلیس مبنی بر اینکه به منظور خرید لوازم یدکی خودرو مورد نیاز خود در فضای مجازی به صفحه اینستاگرام با این موضوع مراجعه کردم از آنجا که برای خرید محصول تنها روش کارت به کارت ممکن بود، مبلغ مورد توافق را به کارت گرداننده پیج واریز کردم، اما از ارسال کالا خبری نشد و شماره‌های پشتیبانی نیز خاموش است لذا بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در ادامه با ثبت اظهارات شاکی، پرونده مقدماتی تشکیل و در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و در بررسی‌های اولیه و تخصصی مستندات ارائه شده توسط مالباخته، مشخصات گرداننده صفحه اینستاگرامی به دست آمد که در ادامه با اقدامات فنی، عامل کلاهبرداری شناسایی و هویت وی مشخص شد.

این مقام مسئول در تشریح این کلاهبرداری گفت: متهم صفحه اینستاگرام را با عنوان فروش وسایل و لوازم لوکس خودرو راه‌اندازی کرده و با سوءاستفاده از اعتماد و سادگی کاربران، مشتریان را مجبور به انتقال وجوه از طریق کارت به کارت می‌کرد همچنین متهم برای مخفی نگاه‌داشتن هویت خویش از کارت‌های بانکی و شماره‌های افراد ناشناس استفاده می‌کرد.

رئیس پلیس فتا شرق استان تهران در پایان با اشاره به شناسایی و دستگیری یک نفر متهم و معرفی به مراجع قضائی به شهروندان توصیه کرد: موضوعی که کاربران فضای مجازی باید مدنظر قرار دهند این است که هرگونه خرید باید از طریق سایت‌های معتبر دارای درگاه بانکی رسمی صورت گیرد. تا هیچ‌گاه مشتری مجبور به انتخاب روش کارت به کارت برای خرید محصول نباشد. هچنین در صورت مواجه با هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir گزارش کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان