بازگشایی مرز خسروی برای تردد افراد ۲تابعیتی است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مرادعلی تاتار افزود: افرادی که دارای تابعیت ایرانی، عراقی هستند می توانند از امروز از مرز خسروی، به عراق سفر کرده و یا از این مرز وارد کشور شوند، از این رو تردد از این مرز و بازگشایی آن شامل مسافران و زایران ایرانی نمی شود.

وی ادامه داد: دستگاه های مستقر در مرز آماده خدمات رسانی به 2 تابعیتی های ایرانی، عراقی هستند و تردد این افراد نیز به شکل محدود و با رعایت موازین و پروتکل های بهداشتی انجام می شود

فرماندار قصرشیرین گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا و سرعت بالای انتشار و انتقال این بیماری تمامی فعالیت های تجاری و صادرات کالا و تردد زایران و مسافران ایرانی از مرز خسروی همچنان تا اطلاع بعدی ممنوع است.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با 27 هزار تن جمعیت، بیش از 186 کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.    

مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر