راهنمای خرید بخارشوی؛ انواع و نکات مرتبط با آن

امروزه وسایل بسیاری به کمک زندگی مدرن ما آمده‌اند تا بتوانیم به خوبی از پس کار‌های خانه‌مان برآییم. چیز‌هایی مثل انواع و اقسام جارو‌های برقی و شارژی و.... اما در این میان بخارشوی نیز می‌تواند به عنوان یک ناجی عمل کرده و ما را از شر سختی‌های تمیز کردن و برق انداختن خانه خلاص کند.

برترین‌ها: طبیعی است که همه ما دوست داریم خانه‌ای تمیز و مرتب داشته باشیم، جایی که اگر به هر گوشه آن نگاه کنیم از تمیزی برق بزند. اما باید بپذیریم که رسیدن به این هدف کمی کار سخت و زمان‌بری خواهد بود، آن هم اگر هیچ وسیله‌ای به کمکمان نیاید و مجبور باشیم که از روش‌های قدیمی مثل تی و یا جارو‌های دستی کمک بگیریم! اما واقعیت چیز دیگری است. امروزه وسایل بسیاری به کمک زندگی مدرن ما آمده‌اند تا بتوانیم به خوبی از پس کار‌های خانه‌مان برآییم. چیز‌هایی مثل انواع و اقسام جارو‌های برقی و جاروهای شارژی و....

اما در این میان بخارشوی نیز می‌تواند به عنوان یک ناجی عمل کرده و ما را از شر سختی‌های تمیز کردن و برق انداختن خانه خلاص کند. برای خرید بخارشوی نیاز است که مواردی را در نظر داشته باشید تا ضمن رعایت آن‌ها بتوانید محصول مناسبی را برای خود خریداری کنید. به همین دلیل هم در این مطلب با راهنمای خرید بخارشوی با شما هستیم تا در خرید هوشمندانه یک بخارشوی مناسب به شما کمک کنیم.

راهنمای خرید بخارشوی؛ انواع و نکات مرتبط با آن

انواع بخارشوی

امروزه تنوع انواع بخارشوی‌های موجود در بازار به اندازه‌ای است که هر فردی با هر میزان نیاز به این دستگاه و هم‌چنین میزان بودجه موردنظر می‌تواند بخارشوی مناسبی را برای خود خریداری نماید. به طور کلی بخارشوی‌ها به چند دسته کلی تقسیم می‌شوند:

  • تی بخارشوی: این نوع از بخارشوی‌ها دارای یک سری هستند که بدنه اتصال پیدا کرده که به همین دلیل هم اصطلاحاً تی بخارشوی نامیده می‌شود. تی بخارشوی شبیه به جاروبرقی است و در طراحی آن نیز یک دسته بلند همراه با مخزنی که بر روی آن قرار گرفته دیده می‌شود. تی‌های بخارشوی، خود نیز به دسته‌هایی مختلفی مثل شارژی و برقی تقسیم‌بندی می‌شوند که هر کدام نیز ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. برای مثال نمونه‌های شارژی به دلیل عدم نیازشان به پریز برق می‌توانند فضا‌های متفاوت‌تری را تمیز کنند. به طور کلی باید بگوییم که تی‌های بخارشوی برای تمیز کردن انواع کف‌پوش‌های سنگ، سرامیک، پارکت و... گزینه‌های مناسبی هستند.

راهنمای خرید بخارشوی؛ انواع و نکات مرتبط با آن

  • بخارشوی دستی: این نوع از بخارشوی‌ها ظاهر جمع و جورتری دارند و با کمک وزن کم خود می‌توانند گزینه خوبی برای خرید باشند. بخارشوی‌های دستی غالباً شارژی هستند و می‌توانند برای تمیز کردن دیوار، در، اجاق‌گاز، پنجره و شیشه، سینک، سرویس بهداشتی و... قابل‌استفاده باشند. این نوع از بخارشوی‌ها به دلیل جثه کوچکی که دارد از توان نسبتاً پایین‌تری نیز برخوردار است. به همین دلیل نیز توصیه می‌کنیم که برای تمیز کردن کف‌پوش‌هایی همچون سرامیک، سنگ و... از آن استفاده نکنید.
  • بخارشوی مکش دار: این نوع از بخارشوی‌ها دو مخزن جداگانه‌ای دارند که یکی مربوط به آب تمیزی است که به بخار تبدیل می‌شود و دیگری نیز مربوط به آب کثیفی است که بعد از شست‌وشو جمع‌آوری می‌شود. به همین دلیل نیز استفاده از بخارشوی مکش دار کار شما را برای خشک کردن سطوح بعد از تمیز شدن به مراتب راحت‌تر می‌کند.
  • بخارشوی چند منظوره: این نوع از بخارشوی‌ها ابزار‌های مختلفی دارند که در کنار سری‌های متفاوتشان برای پاک کردن سطوح، دست شما را برای تمیز کردن بسیار بازتر می‌گذارند. با کمک سری‌های مختلف بخارشوی‌های چندمنظوره یا چندکاره شما می‌توانید به راحتی سطوح مختلفی اعم از گاز، سینک، پنجره، دیوار، فرش، لوازم خانگی، کف‌پوش و... را برق بیندازید. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که این نوع از بخارشوی‌ها نسبت به مدل‌های قبلی بزرگ‌تر و در نتیجه جاگیرتر هستند و طبیعی است که قیمت به مراتب بیشتری نیز داشته باشند.

راهنمای خرید بخارشوی؛ انواع و نکات مرتبط با آن

نکات خرید بخارشوی

بعد از شناختن انواع بخارشوی وقت آن می‌رسد که با نکات خرید این محصول نیز آشنا شوید تا هم قبل و هم در زمان خرید بخارشوی بتوانید آن‌ها را مدنظر قرار داده و محصول مناسب و هوشمندانه‌ای را خریداری نمایید.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در زمان خرید بخارشوی باید در ذهن داشته باشید توجه به گنجایش محصول است. به طور کلی بخارشوی‌هایی که در بازار موجود هستند دارای ظرفیتی بین 300 میلی‌لیتر تا 3 لیتر هستند. شما می‌توانید بنا بر نیاز و مصرف خود از بخارشوی، ظرفیت مناسبی را انتخاب کنید. مسئله‌ای که باید در ذهن داشته باشید این است که اگر به سراغ بخارشوی‌هایی با ظرفیت پایین رفتید، مدلی را انتخاب کنید که امکان اضافه کردن آب در هنگام کار با دستگاه نیز در آن وجود داشته باشد.

توان بخارشوی نیز یکی دیگر از فاکتور‌هایی است که در ضمن خرید باید به آن توجه شود. باید بگوییم که توان دستگاه بخارشوی نشان‌دهنده کیفیت و هم‌چنین قدرت آن دستگاه است. معمولاً توان بخارشوی‌ها چیزی بین 1500 تا 2000 است و هر جه توان دستگاه بالاتر باشد، بخارشوی شما در مدت‌زمان کمتری آب درون مخزن را تبدیل به بخار می‌کند.

راهنمای خرید بخارشوی؛ انواع و نکات مرتبط با آن

از دیگر نکات خرید بخارشوی، توجه به قدرت تولید بخار این دستگاه است. به طور کلی باید گفت که قدرت تولید بخار در دستگاه بخارشوی بر اساس واحد بار بررسی می‌شود و هر چه این عدد بیشتر باشد قدرت پرتاب بخار نیز افزایش خواهد یافت. معمولاً بخارشوی‌های خانگی دارای قدرت تولید بخار بین 2 تا 5 بار هستند.

توصیه می‌کنیم که در زمان خرید بخارشوی به دنبال مدل‌هایی باشید که قابلیت جداسازی لوله از بدنه را داشته باشد. این ویژگی در رابطه با خانه‌های کوچکی که فضای کافی برای نگهداری از بخارشوی را ندارند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

مسئله مهم دیگر در زمان انتخاب بخارشوی، ایمنی این محصول است. باید بگوییم که اگر دستگاه بخارشوی شما تجهیزات ایمنی و استانداری نداشته باشد ممکن است بخار و همین‌طور دمای بالای آن به وسایل شما آسیب بزند. این موضوع هم‌چنین می‌تواند میزان سوختگی شدیدی را نیز برای شما به همراه داشته باشد. به همین دلیل هم بهتر است که در زمان انتخاب و خرید دستگاه بخارشوی به دنبال مدل‌هایی باشید که از امکاناتی همچون مخزن ضد انفجار و همین‌طور قفل کودکی برخوردار هستند. در این صورت می‌توانید با خیال راحت از بخارشوی خود استفاده نمایید.

راهنمای خرید بخارشوی؛ انواع و نکات مرتبط با آن

در بسیاری زا مدل‌های بخارشوی موجود در بازار قابلیت تنظیم درجه حرارت بخار خروجی دستگاه نیز وجود دارد که می‌تواند در تمیز کردن لکه‌های چربی و... به کمک شما بیاید. پس بد نیست که این فاکتور را نیز ضمن خرید خود در نظر داشته باشید. علاوه بر این، داشتن دکمه اتوماتیک نیز که نیاز دستگاه به شاسی را برای خروج بخار از بین می‌برد می‌تواند یک مزیت به شمار آید. در چنین صورتی می‌توانید سطح موردنظر خود را به خوبی و با خیال راحت تمیز کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان