پژوهشگران آمریکایی و چینی ابداع کردند

ابزاری که سلامتی را با ارزیابی عرق بدن بررسی می‌کند

پژوهشگران آمریکایی و چینی، ابزار ساده‌ای ابداع کرده‌اند که می‌تواند سطح سلامتی بدن کاربر را با ارزیابی عرق بدن او مورد بررسی قرار دهد.

ابزاری که سلامتی را با ارزیابی عرق بدن بررسی می‌کند

به گزارش ایسنا و به نقل از فیز، پژوهشگران "دانشگاه پنسیلوانیا"(Penn State) آمریکا و "دانشگاه شیانگتان"(Xiangtan University) چین، ابزاری ابداع کرده‌اند که شرایط سلامتی کاربر را با بررسی عرق بدن او ارزیابی می‌کند.

"هوانیو چنگ"(Huanyu Cheng)، استادیار مهندسی علوم و مکانیک دانشگاه پنسیلوانیا گفت: هدف ما این بود که بتوانیم عرق حاصل از ورزش روزانه یا گرمای خورشید را ارزیابی کنیم زیرا زیست‌نشانگرهای بسیاری مانند پی‌اچ و گلوکز در عرق وجود دارند که می‌توانند شاخص خوبی برای تشخیص بیماری یا بررسی پیشرفت آن باشند.

این ابزار که روی یک برچسب تعبیه شده است، روی پوست و نزدیک به غدد عرق قرار می‌گیرد. این ابزار برخلاف ابزار دیگری که به دو دهانه نیاز دارند، تنها یک دهانه دارد که میزان تبخیر را کاهش می‌دهد و به ذخیره زمان برای ارزیابی‌های بعدی کمک می‌کند.

ارزیابی‌ها می‌توانند با استفاده از یک روش تجزیه رنگ‌سنجی انجام شوند که در آن، یک آنالیت رمزگذاری شده براساس رنگ، در محفظه‌های گوناگونی قرار می‌گیرد. این ماده شیمیایی نسبت به سطح پی‌اچ یا گلوکز واکنش نشان می‌دهد و با چشم غیرمسلح و نوری که از تلفن همراه ساطع می‌شود، قابل تشخیص است. پژوهشگران می‌توانند عرق بدن کاربر را با استفاده از محفظه‌های گوناگون ابزار بررسی کنند.

چنگ ادامه داد: ابزارهایی که دو دریچه دارند، پیچیده‌تر هستند و به روشی موسوم به "طرح‌نگار نوری" یا "لیتوگرافی نوری"(photolithography) نیاز دارند. ابزار ما تنها یک دریچه دارد و طی فرآیندی موسوم به میکروماشینینگ بدون نیاز به تجهیزات پرهزینه ساخته می‌شود.

این ابزار را می‌توان در حوزه مراقبت از سلامت به خصوص بررسی سلامت ورزشکاران به کار برد تا به بهبود عملکرد آنها در ورزش کمک کند.

این پژوهش، در مجله "Lab on a Chip" به چاپ رسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان