سایپا: پراید جایگزینی ندارد، دیگر با رنو و برلیانس کار نخواهیم کرد

روز گذشته نشستی خبری در مرکز ارتباطات سایپا برگزار شد که در طی آن «مجید باقری»، قائم مقام مدیرعامل این شرکت در حوزه فروش و خدمات، به برخی از پرسش ها در رابطه با شرایط کاری سایپا، قطع تولید پراید، برنامه ها و اهداف این شرکت پاسخ داد.

سایپا: پراید جایگزینی ندارد، دیگر با رنو و برلیانس کار نخواهیم کرد

روز گذشته نشستی خبری در مرکز ارتباطات سایپا برگزار شد که در طی آن «مجید باقری»، قائم مقام مدیرعامل این شرکت در حوزه فروش و خدمات، به برخی از پرسش ها در رابطه با شرایط کاری سایپا، قطع تولید پراید، برنامه ها و اهداف این شرکت پاسخ داد.

در این نشست خبری مواردی در خصوص توقف تولید پراید مطرح شد که قائم مقام مدیر عامل سایپا در این رابطه گفت: «همان طور که قبلا هم گفته بودیم، در زمان مقرر نسخه های مختلف خانواده پراید و X100 را از خطوط تولید خود خارج کردیم. با وجود اینکه مشکلاتی مانند شیوع کرونا، احتمال به تعویق افتادن حذف پراید را مطرح کرده بود، اما با تلاش تمام همکاران توانستیم تا دومین عضو خانواده پراید را در زمان مقرر از خط تولید خارج کنیم. قطعا می دانیم که در بهمن 98 و پیش از موعد اعلام شده، تولید سایپا 132 متوقف شد و در اردیبهشت ماه سال جاری هم تولید سایپا 111 به پایان رسید. بر همین اساس برنامه داریم تا در اواخر تیر 99 تولید سایپا 131 را هم متوقف کنیم و به این ترتیب به طور کامل پراید را از سبد محصولات سواری سایپا حذف نماییم».

قائم مقام مدیرعامل در ادامه افزود: «در حال حاضر حدود 50 هزار تعهد برای مدل های مختلف پراید داریم که اکثر آن ها مربوط به نسخه 131 است. با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، تا پایان ماه جاری فرایند تولید خودروهای مربوط به تعهدات پراید به اتمام می رسد و به هیچ وجه مشکلی برای پاسخ به تعهدات این دسته از مشتریان نداریم. در اینجا باید به این مسئله اشاره کنم که تمام پرایدهای تولیدی در کارخانه با قیمتی در محدوده 38 میلیون تومان و با نرخ قدیم به دست مشتریان می رسد و مدت هاست که گروه سایپا هیچ گونه فروش فوری و یا حتی پیش فروش را برای خانواده سواری پراید نداشته است».

سایپا تیبا

ارزان سازی تیبا در دستور کار نیست

به گفته قائم مقام مدیرعامل سایپا، این شرکت قصدی برای جایگزین کردن پراید در خطوط تولیدی خود ندارد و خودروهای خانواده تیبا نیز به دلیل مشخصات فنی و ایمنی بهتر خود طبیعتا با قیمت بالاتری عرضه می شوند و قرار نیست خودرویی از نظر قیمتی در کلاس پراید تولید شود. «مجید باقری» در این رابطه تصریح کرد که برنامه ای برای ساده سازی (ارزان سازی) تیبا نیز به منظور جایگزینی قیمت با پراید در دستور کار این شرکت قرار ندارد.

با شرکای بد عهد کار نخواهیم کرد

به نوشته اسب بخار، قائم مقام مدیرعامل شرکت سایپا در حوزه فروش و خدمات پس از فروش، روز گذشته به برنامه سایپا برای ادامه همکاری با شرکای خارجی اشاره کرد و اعلام نمود: «قطعا شرکای خارجی که بدعهدی را در روزهای تحریم پیشه کردند، دیگر جایی برای ادامه مشارکت با گروه سایپا را ندارند و تصمیمان این است که به هیچ عنوان فعالیت خود را با شرکای بدعهد ادامه ندهیم».

رنو ساندرو سایپا

به گفته این مقام مسئول در سایپا: «برخی شرکای تجاری سایپا با آغاز تحریم های آمریکا به سرعت قطع همکاری خود را اعلام کردند و با وجود اینکه تعهدات زیادی را به سایپا و مشتریانمان داشتند، بدون هیچگونه پاسخگویی از ادامه همکاری امتناع کردند. رفتار خودروسازانی مانند رنو و برلیانس باعث شد تا هم گروه سایپا و هم مشتریان این شرکت به دردسر بیافتند. برای همین به هیچ وجه این شرکای بدعهد نباید توقع این را داشته باشند که روزی دوباره با سایپا فعالیت خود را ادامه دهند.

البته در دور قبلی تحریم ها نیز مشابه همین صحبت ها در خصوص پژو مطرح شده بود اما با امضای برجام عملا شاهد بودیم که ورق برگشت و این شرکت به عنوان اولین مدعی حضور در بازار ایران با ایران خودرو قرارداد همکاری امضا کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان