مرغ چند باشگاه برای بازی نکردن یک پا دارد؛

نیمی از تیم‌های لیگ برتر در وضعیت قرمز!/ آیا لیگ نوزدهم لغو می‌شود؟

در فاصله کمتر از یک هفته به آغاز ادامه مسابقات لیگ برتر نوزدهم باز هم حرف و حدیث هایی مبنی بر عدم حضور برخی تیم ها در لیگ به گوش می رسد.

سرویس ورزش مشرق – طبق اعلام سازمان لیگ و با تعویق چند روزه، دیدار عقب افتاده تیم های فولاد خوزستان و استقلال تهران روز چهارم تیرماه سال جاری باید برگزار شود. بلافاصله پس از این دیدار در تاریخ هشتم تیر ماه به ترتیب دیگر رقابت‌های لیگ برتر در چارچوب هفته بیست و دوم برگزار می شود. این اعلام برنامه در حالی است که هنوز اخبار و شایعاتی مبنی بر گله گذاری برخی باشگاه ها، مربیان و بازیکنان در ارتباط با چرایی برگزاری مسابقات لیگ برتر در شرایط امروز کرونایی به گوش می رسد.

* نیمی از لیگ در وضعیت قرمز!

در تازه ترین اخبار منتشر شده از ستاد کرونا اعلام شده استان های خوزستان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و بوشهر که مجموعا 8 تیم در لیگ برتر دارند دارای وضعیت قرمز بوده و با این شرایط، میزبانی در این استان ها اقدامی با ریسک بالاست و این برای تیم های مهمان که باید برای مسابقات راهی این استان ها شوند وضعیت را به شدت خطرناک کرده است.

* تهران، در آستانه قرمز شدن!

در این بین اصرار تیم های میزبان مانند صنعت نفت آبادان، فولاد خوزستان و سایرین به میزبانی در شهرهای خودشان نیز مشکل دیگری است که سازمان لیگ هنوز نتوانسته به جمع بندی درستی در ارتباط با آن دست پیدا کند. ناگفته نماند تهران نیز با داشتن 4 تیم در لیگ برتر وضعیت زرد را تجربه می کند که با توجه به روند صعودی رشد دوباره کرونا بعید نیست تا روز شروع مسابقات به وضعیت قرمز رسیده باشد و یا حتی همین حالا هم قرمز است!

*تبریزی ها همچنان کرونایی!

با مثبت اعلام شدن تست کرونای سرمربی تیم ماشین سازی تبریز و شش تن دیگر از بازیکنان تراکتورسازی باز هم این شائبه ایجاد شده که این دو تیم تبریزی شرایط حضور در ادامه رقابتهای لیگ برتر را ندارند. در این بین تست کرونای یک بازیکن تیم صنعت نفت آبادان هم مثبت اعلام شد!

*برخی از خارجی ها نیامده اند!

از طرفی هنوز برخی مربیان و بازیکنان خارجی تیم های لیگ برتری به دلیل کرونا نتوانسته اند به ایران برگردند و تیم های شان راضی به بازی در چنین شرایطی نیستند و با شیب گرفتن دوباره این ویروس در کشور ممکن است این غیبت باز هم طولانی تر شود!

*چرا والیبال لغو شد فوتبال نه؟

یکی دیگر از مشکلات مطرح شده از سوی مدیران باشگاه ها مقایسه لیگ برتر فوتبال با لیگ های بسکتبال و والیبال است. اینکه در بسکتبال دو تیم با 10 نفر بازی می کند ولی مسئولان آن فدراسیون لیگ بسکتبال را تعطیل کردند ولی فوتبال با حضور 22 بازیکن در زمین به اضافه یک داور باید برگزار شود. تأکید این عده بیش از بسکتبال به لیگ والیبال است که دو تیم در دو سوی تور می ایستند و هیچ تماسی با هم ندارند ولی آن مسابقات هم لغو شده است.

*تیم هایی که پول ماسک ندارند!

از جمله معضلات دیگر تیم های لیگ برتر رعایت دقیق و کامل پروتکل های بهداشتی است. تعدادی از تیم ها مشکلی برای تهیه لوازم بهداشتی ندارند ولی برخی تیم ها مانند پارس جنوبی جم و نفت مسجدسلیمان به شدت با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند و کادر فنی و مدیریتی شان گفته اند حتی در تهیه آب معدنی هم با مشکل مواجه شده اند چه برسد به ماسک و مواد ضدعفونی کننده!

*سازمان لیگ همچنان بر محور "خودرأیی"!

سئوالی که ذهن اکثر فوتبالی ها را به خود مشغول کرده عدم همفکری مسئولان سازمان لیگ با مدیران و سرمربیان باشگاه هاست! اینکه چرا حداقل یک جلسه برای همفکری با مدیران و سرمربیان تیم ها برگزار نشد! چه بسا در همان جلسه با اکثریت آرا تصمیماتی اتخاذ می شد که هرگز مشکلاتی مانند اتفاقاتی که امروز شاهدش هستیم رخ نمی داد!

*لیگ امارات تعطیل شد!

اما آخرین خبر مشابه شایعاتی که این روزها درباره فوتبال ما عنوان می شود در چند صدکیلومتری مرزهای جنوبی کشورمان رخ داد و فدراسین فوتبال امارات در نهایت پس از برگزاری جلسه هم‎اندیشی با مدیران و سرمربیان تیم های حاضر در لیگ برتر آن کشور به این نتیجه رسیدند که این فصل فوتبال شان را بدون قهرمان و به صورت نیمه کاره رها کنند! اقدامی که حداقل می شد در حد یک جلسه نمایشی آن را امتحان کرد!

باید منتظر ماند و دید آیا لیگ برتر در تاریخ اعلام شده با کمترین حواشی و خطرات برگزار خواهد شد یا اتفاقات پیش بینی نشده دیگری برای فوتبال ایران در راه است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان