خون شهدای هفتم تیر، پشتوانه حرکت و اقتدار

محبوب شهبازی؛ مشاور عالی و دستیار ویژه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در یادداشتی واقعه هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ را واکاوی کرده است.

خون شهدای هفتم تیر، پشتوانه حرکت و اقتدار

به گزارش ایسنا،در این یادداشت می‌خوانیم: واقعه هفتم تیرماه 1360 زمانی رخ داد که کشور در داخل با تهدید جنگ مسلحانه توسط منافقین و گروه‌های معاند و در خارج با جنگ تحمیلی از سوی نظام بعثی عراق و قدرت‌های استکباری حامی آن روبرو بود. گروه‌های ضد انقلاب و منافق با اهدافی همچون فروپاشی نظام، ایجاد هرج و مرج در جامعه، ایجاد رعب و وحشت در بین مردم، از بین بردن زمینه‌های حاکمیت قانون اساسی و منزوی کردن جمهوری اسلامی، ترور یاران خط امام (ره) را سرلوحه کار خود قرار داده بودند. در این راستا یکی از اقدامات ننگین و جنایتکارانه آنان در شرایط سخت و حساس جامعه ترور ناجوانمردانه دکتر بهشتی و 72 تن از یاران امام (ره) و نیروهای مخلص انقلاب بود. واقعه دردناکی که موجب اندوه ملت در غم از دست دادن نیروهای انقلابی، مؤمن و متعهد نظام شد. شاید اگر این اتفاق در هرنقطه دیگری از دنیا رخ می‌داد، حکومتی که این تعداد از رجال متفکر و متعهد خود را یکجا از دست داده بود به یک‌باره به سراشیبی سقوط می‌افتاد. اما رهبری امام خمینی (ره)، خون پاک شهیدان و رشادت ایثارگران، ایمان، اراده و پشتوانه مردمی، موجب همبستگی بیشتر جامعه و تداوم حیات نظام مقتدرتر از گذشته شد.
امام خمینی (ره) به مناسبت این جنایت هولناک در 9 تیر ماه 1360 خطاب به ملت ایران و خانواده‌های شهدای هفتم تیر پیامی فرستادند و در بخشی از این پیام فرمودند: «ملتی که برای اقامه عدل اسلامی و اجرای احکام قرآن مجید و کوتاه کردن دست جنایتکاران ابرقدرت و زیستن با استقلال و آزادی قیام نموده است، خود را برای شهادت و شهید دادن آماده نموده است و به خود باکی راه نمی‌دهد که دست جنایت ابرقدرت‌ها از آستین مشتی جنایتکار حرفه‌ای بیرون آید و بهترین فرزندان راستین او را به شهادت رساند...».
شهید مظلوم، معماری متبحر و سرمایه‌ای کم‌نظیر برای نظام بودند و مانند نقش بزرگی که در وقوع انقلاب داشتند؛ می‌توانستند در سازماندهی و رهبری آینده جامعه ایران نیز نقش بی‌بدیل ایفا کنند. ایشان در تثبیت انقلاب اسلامی با ارائه طرح و برنامه تحصیلات علوم اسلامی گامی ماندگار در سازمان دهی جدید حوزه علمیه قم و تشکیل مدارس نمونه و در تدوین قانون اساسی، مشخص کردن جایگاه ولایت فقیه و مبانی اقتصادی نظام جدید قدم مؤثری برداشتند. آیت الله دکتر شهید بهشتی مسئولیت دیوان عالی کشور و دبیرکل حزب جمهوری اسلامی را بر عهده داشتند؛ در این برهه نفس روی آوری ایشان به سازوکار تحزب نویدبخش رویکردی سیاسی به حل مسائل مهم حکمرانی به شمار می‌رفت.
توجه وسیع و عمیق ایشان به حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی جامعه ایرانی بر کسی پوشیده نیست. به جرأت می‌توان گفت برخی از نسخه‌ها و تجویزهای اقتصادی -اجتماعی سخت ایشان که در برخی مواقع لاجرم با جراحی‌های دردناک همراه بود، هنوز هم بعد از حدود چهل سال کار ساز به نظر می‌رسند. این جمله تجویزی نیش‌دار از ایشان از جمله همین نسخه‌های دردآور است: «بالا بری پایین بیای؛ مادام که توی جامعه‌ای در یک سو گرسنه بیچاره از سرما بلرز وجود دارد و در سوی دیگر متنعمان برخوردار، این جامعه لجنه، حتی تمام چهره‌اش را با قرآن بپوشانی باز لجن هست».
با نگاهی به گذشته تاکنون مشاهده می‌کنیم در طول تاریخ این مرز و بوم گروه‌های معاند و ضدانقلاب و قدرت‌های مستکبر حامی آنان که مدعی حقوق بشر نیز می‌باشند، با توطئه‌ها و اقدامات پلید خویش منجر به شهادت و جانبازی تعداد بی‌شماری از انسان‌های مؤمن، پاک سیرت و مجاهد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده‌اند. کوردلانی که به خیال پوشالی خویش با این اقدامات ددمنشانه می‌توانند نظام جمهوری اسلامی و روحیه معنوی و انقلابی ملت ایران را خدشه دار نمایند. غافل از آنکه پایبندی به آرمان‌ها و ارزش‌های الهی، انسانی و انقلابی و روحیه ایثار و شهادت در مقابل باطل و ظلم و جور در اندیشه و خون این ملت ریشه دارد و آنها نه تنها با این اقدامات شرمگین و ضدبشری به اهداف شوم خود نمی‌رسند بلکه نفرت و انزجار و روحیه مقاومت و مجاهدت در برابر توطئه‌های غیر انسانی آنان در ملت شریف ایران و همه انسان‌های آزاده تقویت می‌گردد. چنانکه امروز مشاهده می‌کنیم مردم ما از هر قشر و گروهی و البته تمامی انسان‌های آزاده در مقابل جنایات گروه کفر و شیطان صفت قد علم نموده و تا پای نثار جان با افتخار ایستادگی و از اقتدار و عظمت نظام دفاع می‌نمایند. به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی): «این شهادت‌ها پشتوانه حرکت است... خون‌های گران‌قیمتی بر زمین ریخته است که این نظام به پشتیبانی آنها توانسته است روز به روز بر اقتدار خود بیفزاید...».
واقعه 7 تیرماه و وقایع پس از آن نشان از خشم و غضب دشمنان کوردل اسلام و انقلاب، در شکست اهداف شوم و شیطانی‌شان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است. وجود هزاران شهید و ایثارگر نشان می‌دهد تا مادامی که روحیه ایثار و شهادت و فرهنگ حماسه و مقاومت در میان ملت شریف ایران وجود دارد، توطئه‌ها و نقشه‌های گروه کفر و معاند و قدرت‌های استکباری حامی آنان راه به جایی نمی‌برد و جز خواری و ناامیدی نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر