مرگ عمو وبرادرزاده‌ها در عمق چاه

اما این افراد که بدون استفاده از تجهیزات ایمنی و تنها برای نجات جان اعضای خانواده، بی درنگ به داخل چاه کشاورزی می‌رفتند، نرسیده به عمق چاه، دچار گازگرفتگی می‌شدند.

مرگ عمو وبرادرزاده‌ها در عمق چاه
 
به دنبال تراژدی تلخی که عصر روز گذشته در عمق یک چاه کشاورزی رقم خورد، پنج نفر دچار گازگرفتگی شدند که چهار نفر از آنان جان باختند و یک نفر دیگر درحالی با وضعیت وخیم توسط نیرو‌های اورژانس به مرکز درمانی انتقال یافت که با مرگ دست و پنجه نرم می‌کرد.

این حادثه تاسف بار عصر روز گذشته در اطراف روستای چلقی، زمانی رخ داد که پنج برادر و برادرزاده مشغول حفر چاه برای آب کشاورزی بودند، اما ناگهان افرادی که در بیرون از چاه مشغول کار بودند، به حادثه‌ای که در عمق چاه رخ می‌داد، مشکوک شدند چرا که احساس می‌کردند حفر کننده با مشکلی در عمق چاه روبه رو شده است بنابراین یکی از برادران برای نجات برادر دیگرش به درون چاه رفت، اما او نیز بدون سروصدا ماند و بالا نیامد!
 
این گونه بود که هرکدام از برادران و دو برادرزاده آنان، خود را درون چاه انداختند تا دیگری را نجات دهند، اما این افراد که بدون استفاده از تجهیزات ایمنی و تنها برای نجات جان اعضای خانواده، بی درنگ به داخل چاه کشاورزی می‌رفتند، نرسیده به عمق چاه، دچار گازگرفتگی می‌شدند و بدون آن که بتوانند دیگران را از آن چه در عمق چاه می‌گذرد با خبر کنند، یکی پس از دیگری بر اثر مسمومیت شدید به کام مرگ فرو می‌رفتند.
 
اهالی محل زمانی از این تراژدی تلخ آگاه شدند که سه برادر به همراه دو برادرزاده شان خود را برای نجات یکدیگر به داخل چاه انداخته بودند. اهالی محل پس از تماس با امدادگران آتش نشانی و اورژانس، خود دست به کار شدند و پیکر پنج نفر را با کمک یکدیگر از عمق چاه بیرون کشیدند.
 
با توجه به حساسیت موضوع، گروهی از امدادگران آتش نشانی مشهد عازم روستای چلقی شدند که در همین حال نیرو‌های اورژانس یکی از حادثه دیدگان این تراژدی تلخ را احیا کردند و او را برای درمان به یکی از بیمارستان‌های مشهد انتقال دادند، اما چهار نفر دیگر قبل از رسیدن به مرکز درمانی جان خود را از دست دادند.

معاون عملیات آتش نشانی و خدمات ایمنی مشهد نیز درباره این حادثه هولناک گفت: این ماجرا عصر هنگام از طریق سامانه 125 به آتش نشانی اطلاع داده شد که با توجه به اهمیت موضوع و طولانی بودن مسیر، بلافاصله نجاتگران آتش نشانی از دو ایستگاه 6 و 49 عازم روستای چلقی در فاصله 25 کیلومتری مشهد شدند و در کمترین زمان ممکن خود را به محل حادثه رساندند.
 
آتشپاد دوم محمد جواد سبحانی افزود: بررسی‌های مقدماتی بیانگر آن بود که یکی از اهالی هنگام حفاری چاه برای مصارف کشاورزی، دچار گازگرفتگی شده است که به دنبال آن، چهار نفر دیگر بدون توجه به نکات ایمنی و برای نجات فرد حادثه دیده، به درون چاه رفته اند که همگی دچار گازگرفتگی شده اند.

این مقام ارشد آتش نشانی اضافه کرد: با تلاش نیرو‌های امدادی یکی از حادثه دیدگان که مردی 47 ساله به نام رضاست با کمک‌های اولیه احیا شد و با وضعیت جسمانی وخیم به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد انتقال یافت، اما متاسفانه 4 نفر دیگر در همان مراحل اولیه گازگرفتگی جان خود را از دست داده بودند.

وی تصریح کرد: جان باختگان این حادثه تاسف بار که جمال، علی، امیر و خلیل نام داشتند با یکدیگر برادر و برادرزاده بودند که به قصد کمک به یکدیگر دچار حادثه شدند. آتشپاد دوم سبحانی با تاکید بر این که بررسی‌های دقیق کارشناسی درباره چگونگی وقوع این تراژدی تلخ ادامه دارد، تصریح کرد: نیرو‌های انتظامی نیز تحقیقات خود را در محل مذکور آغاز کردند.
 
مرگ عمو وبرادرزاده‌ها در عمق چاه
 
منبع: روزنامه خراسان
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان