افزایش صادرات میدان نفتی عظیم اروپایی در سایه توافق اوپک پلاس

در حالی که اوپک و متحدانش به عمیق‌ترین کاهش تولید نفت خود تاکنون ادامه می‌دهند، میدان نفتی یوهان اسوردراپ نروژ بیش از همیشه نفت صادر می‌کند.

افزایش صادرات میدان نفتی عظیم اروپایی در سایه توافق اوپک پلاس

به گزارش ایسنا، یک برنامه بارگیری نفت از این میدان نشان می‌دهد که بارگیری نفت در یوهان اسوردراپ قرار است در اوت به رکورد 4.4 میلیون بشکه معادل 465 هزار بشکه در روز برسد که در مقایسه با 429 هزار بشکه در روز در ژوییه بالاتر خواهد بود.

شرکت انرژی دولتی اکوئینور نروژ متعهد شده بود تولید میدان یوهان اسوردراپ به میزان 20 درصد در ژوئن محدود شود. نروژ در گروه اوپک پلاس حضور ندارد اما در همکاری با این گروه اعلام کرده بود تولیدش را به منظور کمک به متعادل شدن بازار جهانی نفت محدود خواهد کرد.

شماری از اعضای اوپک پلاس در اجرای کامل کاهش تولیدی که موافقت کرده بودند از ابتدای ماه مه انجام دهند، تعلل کردند.

برای نخستین بار از سال 2002 است که نروژ موافقت کرد در راستای یک همکاری بین‌المللی هماهنگ، تولید نفت خود کاهش دهد. این اقدام در پی سقوط بی‌سابقه قیمت نفت و رکود بازار در بحبوحه شیوع ویروس کرونا روی داد. دولت نروژ پیش از این اعلام کرده بود که تولید نفت در ژوئن به 1.609 میلیون بشکه در روز و در نیمه دوم سال 2020 به 1.725 میلیون بشکه در روز محدود خواهد شد.

حجم تولید میدان یوهان اسودراپ در ماه میلادی جاری به حدود 376 هزار بشکه در روز محدود خواهد بود که در مقایسه با 470 هزار بشکه در روز در آوریل کمتر است.

اگر شرکتها کمتر از میزانی که اجازه دارند، نفت تولید کنند، می‌توانند کاهش تولید را در ماههای بعد جبران کنند. شرکت اکوئینور اجازه دارد در سه ماهه سوم و سه ماهه چهارم امسال حدود 416 هزار بشکه در روز نفت تولید کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، روسیه که یکی از اعضای مهم گروه اوپک پلاس است، صادرات گرید نفتی اورال را به پایینترین میزان در یک دهه اخیر رسانده است و حتی عراق هم در تلاش برای عمل به تعداتش تحت توافق کاهش تولید اوپک پلاس است. صادرات نفت اورال روسیه در ماه میلادی آینده 40 درصد کمتر از سطح ژوئن خواهد بود و به حدود 785 هزار بشکه در روز می‌رسد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان