قلب روند در شاخص حمل و نقل

مهدی میرزایی/ کارشناس بازار سرمایه شاخص گروه «حمل و نقل» بیشتر تحت تاثیر ارزش بازار شرکت کشتیرانی است

گمانه‌زنی‌ها پیرامون تجدید ارزیابی دارایی‌های «حکشتی» با مصاحبه مدیرعامل «شستا» به واقعیت نزدیک‌تر شد. دارایی‌های کشتیرانی برای تحلیلگران بنیادی و ارزش‌سنج جذابیت خاصی دارد؛ زیرا ارزش تجهیزات ناوبری، کشتی‌های قاره‌پیما، ارزش مجوزهای کشتیرانی بین‌المللی، 3 بندر خارجی و... در صورتی که به قیمت‌های روز دلار، تجدید ارزیابی شود می‌تواند پتانسیل افزایش سرمایه چندهزار درصدی را ایجاد کند.

در نمودار بالا ادامه حرکت شاخص گروه «حمل و نقل» بر مبنای نظریه موجی الیوت مورد بررسی قرار گرفته است. به نظر شاخص گروه در ابتدای موج 3 فرعی از (3) میانی یا ابرموج سوم است و می‌تواند درون قوی‌ترین بخش روند (قلب روند) برای ماه‌ها پیشروی کند. دامنه موج کشیده فعلی می‌تواند تا 10 هزار واحد باشد یا به عبارت دیگر رشد 100 درصد از محدوده‌های فعلی. با وزن بیشتر «حکشتی» در ارزش بازار گروه حمل و نقل، این‌طور استنباط می‌شود که سهام کشتیرانی نیز می‌تواند تا محدوده 6000 تومان در گام اول و همراه با ریزموج اصلاحی به سمت 15 هزار تومان بالا برود. سایر سهام گروه نیز می‌توانند پشت سهام جلودار گروه (حکشتی) رشد کنند؛ اما جنبش قیمت در سهام دنباله‌روی گروه می‌تواند کمتر از سهام لیدر گروه باشد.

روند تاریخی نماد «حکشتی» براساس تئوری موجی الیوت نیز روند قابل توجهی را بیان می‌کند. نمودار سهم حکایت از ورود به دامنه ابرموج 3 دارد. ابرموج 1 بین سال‌های 92 تا 94، ابرموج 2 از سال‌های 94 تا اواخر 98 بوده و اکنون انتظار می‌رود ابرموج سوم بیش از سه سال به درازا بینجامد و این نماد تا سال 1401 در وضعیت صعودی پایداری قرار داشته باشد و به ارقام بیش از 14 هزار تومان برسد. همچنین از منظر تکنیکال کلاسیک، روند سهم توانسته از سقف کانال صعودی اول گذر کند و اکنون می‌تواند به سمت سقف کانال کوادارانت دوم بالا برود.

 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان