ماهان شبکه ایرانیان

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) خبر داد؛

افتتاح مترو برج میلاد تا شهریور ماه

امام از افتتاح مترو برج میلاد در خط ۷ تا شهریور ماه خبر داد.

افتتاح مترو برج میلاد تا شهریور ماه

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی امام مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در نشست خبری خود که صبح امروز 9 تیرماه برگزار شد درباره اقدامات سال 99 اظهار کرد: در سال 98 از یک جهت سال ارزنده‌ای برای مترو بود، چراکه 9 کیلومتر جنوبی با 3 ایستگاه خط 6 افتتاح شد.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) افزود: در ادامه سال در 2 مرحله 2 ایستگاه دیگر به خط 6 اضافه شد و تاپایان سال 5 ایستگاه از این خط افتتاح شد.

وی با بیان اینکه 10 کیلومتر از خط 6 با 5 ایستگاه را در سال گذشته افتتاح کردیم گفت: خط 7، 8/5 کیلومتر با 3 ایستکاه وارد مدار شد و توفیق افتتاح 3 ایستگاه را در 6 ماهه دوم سال 98 داشتیم.

امام بیان کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار بود که در 6 ماه دوم ماهی 1 ایستگاه افتتاح کنیم که به جهت مشکلات پیش آمده به 3 ایستگاه محدود شدیم.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: نزدیک به 64 کیلومتر خطوط نیمه تمام داریم که این خطوط حدود 50 میلیارد تومان سرمایه‌ است.

او بیان کرد: اولویت ما در سال جدید افتتاح ایستگاه‌های خطوط 6 و 7 است و در خط 6، 6 ایستگاه را می خواهیم با 7 کیلومتر افتتاح کنیم.

امام ادامه داد: 5 ایستگاه در خط 7 و 1 ایستگاه در خط 3 را میخواهیم وارد مدار کنیم و این 12 ایستگاه حداقل برنامه ما هست.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: در تیرماه  2 رام قطار باقی مانده را وارد شبکه می کنیم و بهره برداری 3 پست برق را نیز در برنامه امسال داریم.

امام بیان کرد: اوراق مشارکت سال 97، 1300 میلیارد تومان بود که 2 بانک عامل داشتیم.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: آخر تیرماه 98 اوراق بانک صنعت و معدن واریز شد و آن 910 میلیارد بانک آینده واریز نشده است.

او ادامه داد: نزدیک به 20 میلیارد تومان در 2 هفته پیش وثیقه در اختیار بانک آینده قرار گرفت و 14/8 میلیارد تومان واریز شد.

امام بیان کرد: امیدواریم وثیقه بانکی و ضمانت نامه بانکی از سوی بانک شهر برای بانک آینده تسلیم شود.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه مترو با بیان اینکه امسال بودجه ما 2800 میلیارد تومان در شهرداری هست گفت: امیدواریم از 2800 میلیارد تومان 50 درصد مبلغ را دریافت کنیم.

او گفت: با دریافت منابع، برنامه ما صورت میگیرد.

امام درباره توضیحات رییس شورای شهر مبنی بر افتتاح نشدن حتی 1 کیلومتر تونل در 3 سال اخیر گفت: ابتدای دوره جدید مدیریت شهری ، قرار شد خطوط قبلی را تکمیل کنیم و توقع شروع خط جدید بسیار به جا هست و ما آن را جدی گرفته ایم.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه افزود: 4 خط و 2 خط اکسپرس دیگر باید ساخته شود که منابع خود را لازم دارد و افتتاح هر خط بین 10 تا 20 میلیارد تومان هزینه دارد.

امام با بیان اینکه ساخت خط 10 در اولویت است گفت: باید دنبال منابع جدید باشیم و در خط 10 سرمایه گذاران متعددی اعلام آمادگی کرده اند.

امام بیان کرد: در ماه های آینده آمادگی آغاز احداث خط 10 را داریم و این خط از بزرگراه بابایی شروع می شود و تا وردآورد ادامه دارد که 42 کیلومتر است.

او گفت: شاید منظور رئیس شورای شهر افتتاح نشدن 1 کیلومتر از خطوط جدید بوده‌ است.

امام درباره اولویت‌های اقتتاح ایستگاه ها گفت: اولویت اول مصوبات بالا دستی و طرح جامع است، اولویت اصلی ما برای افتتاح خطوط است.

امام گفت: در کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، قرار شد افتتاح خطوط انشعابی در دستور کار خود قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه افزود: دولت از چند جنبه موظف به کمک هست و هر سال این مقدار بودجه کمتر شده است.

او گفت: سال گذشته 15 درصد سهم ما توسط دولت پرداخت شد.

امام در پاسخ به سوالی مبنی شایعات استعفای خود گفت: در واقع چون سال آخر مدیریت شهری هست، شایعاتی در زمینه های مختلف رخ داده و استعفا و جابجایی من شایعه هست.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه افزود: مترو پرند 50 کیلومتر است و 31 کیلومتر آن به بهره برداری رسیده و استفاده زیادی از این خط نمی شود.

او گفت: اگر 19 کیلومتر باقی مانده تکمیل شود، اتفاق خوبی برای شهروندان پرند رقم می خورد.

امام بیان کرد: حدود 1000 میلیارد تومان برای خط مترو پرند نیاز است و برنامه ریزی داریم که این خط افتتاح شود.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: در 3 ماه اول سال حدود 80 میلیارد تومان بودجه دریافت کردیم.

او بیان کرد: موضوع اوراق 910 میلیارد که قرار است این ماه حل شود، موضوع بسیار خوبی است.

امام گفت: امیدواریم ایستگاه برج میلاد را در شهریور افتتاح کنیم که ایستگاه بسیار مهمی است.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه افزود : ورودی مستقل ایستگاه شهید نواب صفوی خط 7 را  نیز شهریور افتتاح می کنیم.

او ادامه داد: در خط 7 ایستگاه برج میلاد، شهید محلاتی ، قیام و آهنگ امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

امام بیان کرد: 49 درصد از سهام شرکت واگن سازی تهران برای 2 شرکت چینی هست و سالهاست قطار‌های مترویی وارد شبکه می شود و 30 درصد آن تولید داخل است.

مدیر عامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه گفت: پیشنهاد داریم شرکتی ایجاد شود که سهام دار خارجی در آن نباشد.

او با بیان اینکه کار مترو خیلی جذابیتی برای سرمایه گذار ندارد گفت: ظرفیت مجتمع‌های ایستگاهی بسیار خوب است، همچنین واحد سرمایه گذاری را سال گذشته برای اولین بار در مترو افتتاح کردیم و سرمایه گذاری را در تاریخچه مترو نداشتیم.

امام در پاسخ به سوالی مبنی بر وارد شدن مترو به بورس گفت: شرط اول وارد شدن به بورس، سود ده بودن مترو هست و در حال حاضر مترو شرکتی سود ده نیست.

بیشتر بخوانید

توسعه شمالی خط 7 متروی تهران/ شهروندان منطقه 5 از مترو برخوردار می‌شوند

ایستگاه‌های خط 7 مترو به پله برقی و آسانسور مجهز می‌شوند

افتتاح بخش توسعه جنوبی خط 6 در سال 1400

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان