ماهان شبکه ایرانیان

چگونه صورت خود را ماساژ دهیم

ماساژ گردش خون را در پوست صورت بالا می برد و باعث می شود که پوست روشن تر و جوان تری داشته باشید

چگونه صورت خود را ماساژ دهیم

چگونه صورت خود را ماساژ دهیم

ماساژ گردش خون را در پوست صورت بالا می برد و باعث می شود که پوست روشن تر و جوان تری داشته باشید. علاوه بر همه این ها باعث لیفتینگ و سفت شدن پوست صورت شده و لکه ها و پف صورت را از بین می برد. مهم ترین تاثیر ماساژ این است که استرس را از بین برده و در شما ایجاد حس آرامش می کند. پس همیشه سعی کنید چه هنگام صبح و چه هنگام شب هر وقت که فرصت کردید صورت خودتان را ماساژ بدهید.

ماساژ روشن کننده صورت

1. قبل از شروع ماساژ صورتتان را مثل همیشه تمیز بشوئید. با استفاده از روغن یا مواد شوینده صورت پوست صورت را شسته و با حوله خشک کنید.

ماساژ صورت

 

2. لایه نازکی روغن صورت بزنید: روغن باعث می شود که انگشت ها راحت تر و نرم تر روی پوست حرکت کنند. همچنین پوست را روشن و براق می کند. می توانید از ترکیب چند روغن استفاده کنید یا فقط روغنی که مناسب پوستتان است را استفاده کنید. روغن بادام، آرگان و جوجوبا برای پوست مفید هستند: روغن بادام و آرگان برای پوست های خشک، روغن جوجوبا و ترکیب جوجوبا و کرچک برای پوست های چرب و اگر دوست ندارید که از روغن استفاده کنید می توانید از مرطوب کننده استفاده کنید.

 

3. ماساژ را از منطقه لنفاوی شروع کنید: خیلی ها معتقدند که سموم بدن از صورت به سمت گره های لنفاوی که در زیر گوش ها و کناره های گردن قرار دارند جریان پیدا می کنند. ماساژ دادن این قسمت ها سموم را کاهش داده و از تشکیل آن ها در صورت جلوگیری می کند. با سر انگشتان این قسمت ها را به صورت دایره وار به مدت 1 دقیقه ماساژ دهید. ماساژ را از زیر گوش ها شروع کنید و به سمت گردن و خط چانه ماساژ دهید. خیلی نرم و ملایم این حرکات را انجام دهید چون پوست صورت بسیار حساس است.

4. دو طرف صورت را ماساژ دهید: اطراف صورت را به مدت 1 دقیقه با حرکت دایره وار در قسمت های فک، گوشه دهان، کنار سوراخ بینی و روی گونه ها ماساژ دهید. پوست را به سمت بالا و بیرون ماساژ دهید. هیچوقت به سمت پایین ماساژ ندهید چون باعث افتادگی پوست می شود.

5. پیشانی را ماساژ دهید: دو طرف پیشانی را با دو دستتان با حرکت دایره وار ماساژ دهید. ابتدا روی پیشانی و سپس اطراف پیشانی یا همان گیجگاه را به مدت 1 دقیقه ماساژ دهید.

 

6. قسمت چشم ها را ماساژ دهید: انگشت ها را در انتهای ابرو قرار داده و به سمت گوشه بیرونی چشم و زیر چشم ها و گوشه درونی چشم و در نهایت به سمت بالای ابروها ادامه دهید. این حرکت را به مدت 1 دقیقه انجام دهید. ماساژ دادن اطراف چشم پفی زیر چشم را کم کرده و روشن تر و جوان تر می کند. برای این قسمت ها از روغن بیشتری استفاده کنید چون حساس تر است و دست راحت تر روی آن حرکت می کند.

ماساژ صورت7. در نهایت با تکرار دوباره این حرکت ها ماساژ را تمام کنید: اکنون پوست شما روشن تر و تازه تر شده است.

ماساژ لیفتینگ و سفت کننده پوست

ماساژ صورت

 

  1. کمی روغن صورت بزنید: روغن باعث می شود که انگشت ها آرام روی صورت کشیده شوند و پوست کشیده نشود و چین و چروک و خطوط صورت را کم رنگ می کند. می توانید یکی از این روغن ها را استفاده کنید: برای پوست های خشک روغن آرگان و نارگیل، برای پوست های متوسط روغن جوجوبا و بادام، برای پوست های چرب روغن جوجوبا یا مرطوب کننده استفاده کنید.

2. قسمت های نزدیک گوشه دهان را ماساژ دهید: ماساژ لیفتینگ روی قسمت هایی از صورت که افتادگی پیدا می کنند انجام می شود. به مدت 1 دقیقه با حرکت دایره وار اطراف خط لبخند دور دهان را ماساژ دهید. ماساژ این قسمت را به سمت بالا انجام دهید.

3. گونه ها را ماساژ دهید: با حرکت دایره وار مارپیچ مانند بالای استخوان گونه را ماساژ دهید. با فشار کم انگشت ها را به سمت داخل استخوان گونه و سپس به سمت کناره های صورت ادامه دهید. این حرکت را هم به مدت 1 دقیقه انجام دهید.

4. اطراف چشم را ماساژ دهید: انگشت ها را در انتهای ابروها قرار داده و به سمت گوشه بیرونی چشم ها، زیر چشم ها و گوشه داخلی چشم ها بکشید. در نهایت تا بالای ابروها ادامه دهید. این حرکت را به مدت 1 دقیقه تکرار کنید. این حرکت نوعی لیفتینگ برای پوست های شل و دشمن چروک های دور چشم است. می توانید از روغن بیشتری برای جلوگیری از کشیده شدن پوست استفاده کنید.

5. ماساژ پیشانی: اگر پیشانی شما دارای چین و چروک های افقی است و دوست دارید که آن ها را کم رنگ کنید این ماساژ را به مدت 1 دقیقه انجام دهید. دو دست را به صورت عمودی در کنار یکدیگر روی پیشانی قرار دهید. به طوری که انگشتان پیشانی را لمس کنند. به صورت زیگزاگ یکی از دست ها را به سمت بالا و دیگری را به سمت پایین بکشید. با این حرکت پوست شما به سمت بالا و پایین کشیده می شود.

6. ماساژ خط اخم: خطوط عمودی بالای بینی با ماساژ افقی کم رنگ می شوند. به این صورت که انگشت ها را به صورت افقی روی خطوط اخم قرار داده و به سمت عقب بکشید.

ماساژ صورت7. در مرحله آخر تمام این حرکات را یک بار دیگر تکرار کنید.

ماساژ کاهش استرس

  1. یک لایه روغن به صورت بزنید: روغن باعث می شود که انگشت ها به آرامی روی پوست حرکت کنند و پوست کشیده نشود. روغن خوشبو باعث بهبود روحیه نیز می شود و تاثیر کاهش استرس ماساژ را بیشتر می کند. برای پوست های خشک روغن نارگیل، آرگان و چند قطره روغن اسطوخودوس برای خوشبو کردن آن اضافه کنید. برای پوست های معمولی روغن بادام، جوجوبا و چند قطره روغن اسطوخودوس. و برای پوست های چرب روغن جوجوبا یا مرطوب کننده استفاده کنید.

2. ماساژ زیر گوش و چانه: تنش ها معمولا در قسمت های گردن و چانه ایجاد می شوند و ماساژ این قسمت ها باعث نرم شدن ماهیچه های آن می شود. با سر انگشت ها با حرکت دایره وار این قسمت را به مدت 1 دقیقه ماساژ دهید. حرکت دایره وار وسیع را از زیر گوش به سمت گلو و زیر خط چانه انجام دهید. قسمت هایی که احساس می کنید ماهیچه ها سفت تر هستند فشار بیشتری وارد کنید.

3. ماساژ دو طرف صورت: با حرکت دایره وار ماساژ را از قسمت چانه به سمت گوشه دهان و کنار سوراخ بینی و روی گونه انجام دهید. چشم ها را ببندید و به حرکت آرام بخش دست ها روی صورت تمرکز کنید.

4. ماساژ پیشانی: فشار و تنش هایی که به این قسمت وارد می شود باعث سردرد می شود. پس در این قسمت زمان بیشتری بگذارید. با حرکت مارپیچ هر دوطرف را باهم ماساژ دهید. ماساژ را از کنار پیشانی به سمت وسط پیشانی انجام داده و دوباره به کنار پیشانی برگردید.

5. ماساژ اطراف چشم: انگشت ها را در انتهای ابروها قرار داده و به سمت گوشه بیرونی چشم ها، زیر چشم ها و گوشه داخلی چشم ها بکشید. در نهایت تا بالای ابروها ادامه دهید. این حرکت را به مدت 1 دقیقه تکرار کنید. ماساژ این قسمت پس از کارکشیدن طولانی مدت از چشم ها به شما حس بهتری خواهد داد.

6. ماساژ بینی: اگر شما دچار مشکلاتی در سینوس ها باشید با این ماساژ آن را تسکین خواهید داد. به مدت یک دقیقه روی بینی را بین دو انگشت قرار داده و به سمت نوک بینی سر بدهید.

ماساژ صورت7.  در انتها تمام این حرکات را یک بار دیگر تکرار کنید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان