ماهان شبکه ایرانیان

عملکرد دیدنی رنجروور SVR در شرایط مختلف آفرود [تماشا کنید]

آیا تا کنون این سوال را از خود پرسیده اید که شاسی بلندهای قدرتمند که شتاب صفر تا صد بالایی دارند در مسیرهایی که چسبندگی در آن‌ ها کم است چگونه عملکردی دارند؟ همگی این خودروها بر روی مسیر آسفالت عملکرد خوب و سریعی دارند اما آیا چنین عملکردی را بر روی یک زمین چمنی، برفی و یا ماسه‌ ای نیز می‌توانند حفظ کنند؟

عملکرد دیدنی رنجروور SVR در شرایط مختلف آفرود [تماشا کنید]

آیا تا کنون این سوال را از خود پرسیده اید که شاسی بلندهای قدرتمند که شتاب صفر تا صد بالایی دارند در مسیرهایی که چسبندگی در آن‌ ها کم است چگونه عملکردی دارند؟ همگی این خودروها بر روی مسیر آسفالت عملکرد خوب و سریعی دارند اما آیا چنین عملکردی را بر روی یک زمین چمنی، برفی و یا ماسه‌ ای نیز می‌توانند حفظ کنند؟

برای انجام این تست یک دستگاه رنجروور اسپرت SVR در نظر گرفته شد که یکی از قوی‌ ترین و سریع‌ترین خودرو های این کلاس و سریع‌ ترین خودرویی است که در حال حاضر در خط تولید لندروور قرار در حال تولید است.

این خودرو به لطف قدرت 550 اسب بخاری موتور V8 و البته سیستم کنترل کش پیشرفته‌ی خود توانست در تمامی حالات عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهد. شتاب صفر تا صد کیلومتر بدست آمده توسط رنجروور SVR بر روی سطوح شنی و چمن معادل 5.5 ثانیه بود.

رنجروور بر روی سطوح سنگی و سنگ ریزه حتی عملکرد بهتری را از خود نشان داده و توانست شتاب 5.3 ثانیه را به ثبت برساند که به شتاب 4.7 ثانیه‌ای این خودرو بر روی مسیر آسفالت بسیار نزدیک است.

تایرهای استانداردی که بر روی این خودرو قرار دارند از برند میشلن بوده و از انواع چهار فصل است. ابعاد این تایرها 275/45 R21 است.

این سازنده‌ی بریتانیایی این تست را بر روی مسیر برفی نیز انجام داده است. برای یافتن مسیر برفی مناسب برای انجام تست، تیم تست خودرو را به مرکز تست جگوار لندروور در شمال سوئد و در شهر آرجپلوگ بردند که در آنجا برف و یخ کافی برای انجام تست های زمستانی بر روی خودروها وجود دارد.

رنجروور اسپرت SVR بر روی مسیر برفی و یخی توانست شتاب صفر تا صد کیلومتری معادل 11.3 ثانیه را از خود بر جای بگذارد.

در تمامی مراحل آزمایش، رانندگی این خودرو بر عهده‌ی دارن جونز مسئول نرم افزارهای کنترل پایداری گروه جگوار لندروور بود.

او در این مورد می‌گوید: “رنجروور اسپرت SVR بیشتر به دلیل عملکرد فوق العاده‌ی خود بر روی جاده مشهور است اما قابلیت‌ هایی که از یک لندروور واقعی انتظار می‌رود در این خودرو هم مشاهده می‌شود و سیستم Terrain Response 2 توانسته مقدار زیادی از استرس راننده را در تمامی شرایط رانندگی کاهش دهد.”

این تست نخستین تستی نبود که رنجروور SVR را بر روی برف مورد آزمایش قرار می‌دهد. در سال 2015 نیز در حالی که تنها چند ماه از ورود این خودرو به بازار می‌گذشت، لندروور این اس یو وی اسپرت را به نزدیکی مدار قطب شمال برد.

این شرکت در آن محل قدام به ساخت یک نمونه‌‌ی کپی شده با سایز واقعی از پیست مشهور سیلور استون کرده بود و این رنجروور در آن‌ جا مورد تست رانندگی قرار گرفت. این خودرو همچنین توانسته رکورد سریع‌ ترین خودرو شاسی بلند پیست نوربرگ رینگ را نیز از به نام خود ثبت کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان