شیب احتکار اقلام بهداشتی در کشور نزولی است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سید یاسر رایگانی ظهر دوشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر شیب احتکار اقلام بهداشتی به ویژه ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در کشور به طور کامل نزولی و تقریباً نزدیک به صفر است.

وی تاکید کرد: شیب افزایشی پرونده‌های اقلام بهداشتی که در ماه‌های گذشته به ویژه در اسفندماه 98 و فروردین ماه سال جاری وجود داشت، از آن تاریخ به بعد سیر نزولی به خود گرفته است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص توزیع اقلام بهداشتی در کشور گفت: در حال حاضر توزیع این اقلام توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی در سطح استان‌ها انجام می‌شود و هیچ نقصی در این فرایند نداریم.

رایگانی افزود: طبق توافقی که داشته‌ایم، اقلام بهداشتی کشف شده را نیز تحویل هیأت امنای ارزی وزارت بهداشت در تهران می‌دهیم.

وی در خصوص احتکار دارو و پرونده‌ها در این حوزه، گفت: بیشترین تلاش‌ها بر این است که در زمینه دارو اقلام مورد نیاز مردم بر اساس مؤلفه‌های وزارت بهداشت به خوبی تأمین شده و در سطح استان‌ها در اختیار مراکز زیر مجموعه وزارتخانه قرار داده شود.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به اینکه تلاش ما بر این است که رأی پرونده‌های صنفی در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر شود، گفت: پرونده‌های دارویی از جمله این موارد است، مهمترین پرونده‌های دارویی که حکم آن صادر شده در استان البرز بوده است، به عبارتی البرز مهمترین استان در زمینه پرونده‌های دارویی است.

رایگانی در خصوص مسائلی که در زمینه خودرو، افزایش قیمت آن و کشف خودروهای احتکار شده وجود دارد، توضیح داد: در بحث خودرو تا زمانی که عرضه و تقاضا با هم تنظیم نشود مشکلات وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه وزیر صنعت اعلام کرده که در سال جاری یک میلیون و 200 هزار خودرو تولید و در بازار توزیع می‌شود، گفت: انتظار ما در سازمان تعزیرات حکومتی به عنوان مرجع رسیدگی کننده به این حوزه این است که روند توزیع خودروها به شکلی باشد که قطره چکانی و مناسبتی نباشد و کار توزیع در تمام ایام سال انجام شود.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با تاکید بر اینکه باید خودروهای توزیع شده به دست مصرف کننده واقعی برسد، عنوان کرد: فرآیند خرید خودرو برای تمامی مصرف کنندگانی که در این حوزه به خودرو نیاز دارند نیز باید تسهیل شود.

رایگانی در خصوص اینکه روند طرح پیش فروش خودروها توسط دو شرکت خودروسازی کشور چگونه بوده است؟ گفت: مطلع هستیم که روند تحویل خودروها در دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا در حال انجام است و امیدواریم هرچه سریع‌تر این خودروها وارد بازار شود.

وی تاکید کرد: به یقین حضور 25 هزار خودرویی که در قالب طرح پیش فروش میان مصرف کنندگان توزیع می‌شود، می‌تواند بخشی از نیاز بازار را تأمین کند اما باز هم این اقدامات کامل و کافی نیست و روند عرصه خودرو از سوی شرکت‌های خودروسازی کشور باید با تعداد و تیراژ بیشتری انجام شود تا ضمن رسیدن آن به دست مصرف کنندگان واقعی موجب کوتاهی دست دلالان خودرو شود.

بر اساس این گزارش، در این آئین غلامرضا سالاری به عنوان مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز معارفه و علی اکبر مختاری تودیع شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان