ادامه افزایش قیمت برنج خارجی در بازار / قیمت تخم‌مرغ کاهش یافت

به گزارش اقتصادآنلاین، مرکز آمار ایران اطلاعات مربوط به متوسط قیمت خوراکی در مناطق شهری در خرداد 1399 را منتشر کرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، قیمت سیب درختی در این ماه به 14 هزار تومان رسیده‌است که با رشد 24.6 درصدی در طول ماه گذشته، بیش‌ترین افزایش قیمت را در میان محصولات خوراکی در خرداد ماه به ثبت رسانده‌است. این در حالی است که قیمت این محصول در فروردین امسال در حدود 9 هزار تومان بوده‌است که رشدی 58 درصدی را از ابتدای سال نشان می‌دهد. قیمت برنج خارجی درجه یک در ادامه روند صعودی خود طی چند ماه اخیر، به13800 تومان به ازای هر کیلو در خرداد ماه رسیده‌است که حاکی از افزایش قیمت 15.8 درصدی طی یک ماه اخیر است. این محصول نیز از ابتدای سال در حدود 35 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده‌است. علاوه بر این مقایسه قیمت این محصول نسبت به خرداد سال گذشته حاکی از رشد 55.7 درصدی می‌باشد.

قیمت مرغ نیز در خرداد با افزایش قیمت 12.2 درصدی به 12400 تومان به ازای هر کیلو رسیده‌است. قیمت تخم مرغ هرچند نسبت به خرداد ماه سال گذشته افزایش 39.4 درصدی را نشان می‌دهد، با این وجود در طول یک ماه گذشته با کاهش 2.2 درصدی همراه بوده‌است.

بیش‌ترین کاهش قیمت در میان محصولات کشاورزی مربوط به پیاز است که در خرداد ماه بیش‌ از 23 درصد کاهش قیمت را تجربه کرده‌است و به 3400 تومان به ازای هر کیلو رسیده‌است. این در حالی است که قیمت این محصول در فروردین به 8600 تومان رسیده بود که نشان می‌دهد در طول سه ماه اول سال با کاهش 60 درصدی همراه بوده‌است.

برای مشاهده اطلاعات تفصیلی به فایل پیوست مراجعه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان