کرونا و چاقی چه ربطی به هم دارند؟

متخصص تغذیه گفت: افرادی که بالای ۶۰ سال هستند بیشترین دلیل بستری شدن آنها بیماری زمینه‌ای بوده و در افراد جوان‌تر چاقی می‌تواند باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شود و زمینه ابتلا به کرونا را فراهم کند.

کرونا و چاقی چه ربطی به هم دارند؟

فارس نوشت: متخصص تغذیه گفت: افرادی که بالای 60 سال هستند بیشترین دلیل بستری شدن آنها بیماری زمینه‌ای بوده و در افراد جوان‌تر چاقی می‌تواند باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شود و زمینه ابتلا به کرونا را فراهم کند.

مریم مظاهریون متخصص تغذیه درباره ارتباط چاقی و ابتلا به کرونا اظهار داشت: متاسفانه سیستم ایمنی بدن یک شبه ضعیف یا قوی نمی‌شود و مواد غذایی که به بدن ما می‌رسند باید در یک تناسب و تعادل درستی قرار بگیرند، وقتی مواد غذایی درست مصرف نمی‌شود و خودآگاه میزان دریافت چربی و مواد غذایی قندی و شور افزایش پیدا می‌کند به مرور زمان افراد دچار چاقی می‌شوند و چاقی نیز باعث ایجاد التهاب در بدن شده و باعث می‌شود سیستم ایمنی به مرور زمان ضعیف شود.

وی افزود: وقتی تعداد سلول‌های چربی افزایش پیدا می‌کند تعادل بین مواد التهابی و پیش التهابی بدن بهم می‌خورد در نتیجه سیستم ایمنی ضعیف شده و صرف غذاهای چرب و شور باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود.

بیشتر بخوانید:

چند خوراکی برای کاهش وزن همراه با تقویت سیستم ایمنی

تغذیه صحیح جهت جلوگیری از چاقی و افسردگی در خانه‌نشینی کرونا

بایدها و نبایدهای کرونایی برای افراد چاق

این متخصص تغذیه عنوان کرد: فرد چاق، ورزش و تحرک صحیح ندارد، شیوه زندگی مناسبی ندارد و از رژیم غذایی مناسبی برخوردار نیست و ساعت خواب مناسب ندارد و این موضوعات باعث می‌شود به مرور زمان، فرد فشار زیادی را تحمل کند و مستعدتر برای ابتلا به کرونا باشد، افرادی که بالای 60 سال هستند بیشترین دلیل بستری شدن آنها بیماری زمینه‌ای بوده و در افراد جوان‌تر چاقی می‌تواند باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شود.

وی گفت: آیا برای مقابله با کرونا باید رژیم غذایی خاصی را داشته باشیم گفت: باید یک شیوه زندگی سالم داشته باشیم، در واقع تمام منابع علمی هرساله یک الگوی غذایی ارائه می‌دهند و اگر افراد الگوی غذایی سالم داشته باشند می‌توان در مقابل بسیاری از بیماری‌ها مقاومت کرد.ش

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان