چیپست اسنپدراگون ویر ۴۱۰۰ برای ساعت‌های هوشمند معرفی شد؛ تا ۸۵ درصد قوی‌تر از نسل قبل

کوالکام از جدیدترین چیپست‌های ساعت هوشمند به نام‌های اسنپدراگون ویر ۴۱۰۰ و ویر ۴۱۰۰ پلاس رونمایی کرد. به گفته سازنده این چیپست‌ها عملکرد بسیار سریع تری نسبت به نسل قبل داشته و عملکرد پردازنده گرافیکی، حافظه و شارژدهی به طور قابل توجهی بهبود پیدا کرده است.

چیپست اسنپدراگون ویر 4100 برای ساعت‌های هوشمند معرفی شد؛ تا 85 درصد قوی‌تر از نسل قبل

کوالکام از جدیدترین چیپست‌های ساعت هوشمند به نام‌های اسنپدراگون ویر 4100 و ویر 4100 پلاس رونمایی کرد. به گفته سازنده این چیپست‌ها عملکرد بسیار سریع تری نسبت به نسل قبل داشته و عملکرد پردازنده گرافیکی، حافظه و شارژدهی به طور قابل توجهی بهبود پیدا کرده است.

به گزارش GSM Arena، اسنپدراگون ویر 4100 پلاس شامل پردازنده اصلی، پردازنده ثانویه همیشه روشن (AON) برای کارهای پردازشی کم مصرف و همچنین تراشه‌های تکمیلی شامل مدار یکپارچه مدیریت انرژی (PMIC)، تراشه RF برای مودم/GPS، وای فای/بلوتوث و RFFE می‌شود. اسنپدراگون ویر 4100 فاقد پردازنده ثانویه AON بوده اما به غیر از این مورد کاملاً مشابه مدل پلاس است.

اسنپدراگون ویر 4100 پلاس بر مبنای فرآیند لیتوگرافی 12 نانومتری تولید شده و از پردازنده چهار هسته‌ای 1.7 گیگاهرتزی کورتکس A53 و پردازنده گرافیکی Adreno 504 برخوردار است. همچنین از رم 750 مگاهرتزی LPDDR3، حافظه eMMC 4.5 و پردازشگر سیگنال تصویر دوگانه با پشتیبانی از حداکثر سنسور 16 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از دوربین برای ساعت هوشمند در ابتدا کمی عجیب به نظر می رسد، اما باید دید سازندگان چطور از این قابلیت استفاده خواهند کرد.

کوالکام می‌گوید اسنپدراگون ویر 4100 پلاس 85 درصد عملکرد بهتری نسبت به ویر 3100 دارد و مودم 4G LTE که آن هم بر مبنای فرآیند لیتوگرافی 12 نانومتری ساخته شده، حالا از پردازشگر سیگنال دیجیتال (DSP) و قابلیت‌های کم مصرف برخوردار بوده و از آپلود 50 مگابیت بر ثانیه و دانلود 150 مگابیت بر ثانیه (LTE CAT 4) و دو آنتن پشتیبانی می‌کند.

پردازنده ثانویه همیشه روشن (AON) هوشمندتر شده و ضمن افزایش شارژدهی، حالا می‌تواند حداکثر 64 هزار رنگ (در مقایسه با 16 رنگ در ویر 3100) را نمایش دهد. علاوه بر این توانایی پایش پیوسته نرخ ضربان قلب، خواب، شمارش گام‌ها، آلارم‌ها، تایمرها و بازخوردهای لمسی را داشته و با تکان مچ دست سریع تر نمایشگر ساعت را روشن می‌کند.

سری اسنپدراگون ویر 4100 از وای فای a/b/g/n و بلوتوث 5 نیز برخوردار است که به گفته سازنده مصرف باتری را حدود 25 درصد کاهش می‌دهند. این چیپست‌ها برای ساعت‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل Wear OS گوگل و همچنین نسخه‌های منبع باز آن ساخته شده‌اند.

کوالکام می‌گوید ساعت‌ هوشمند Mobvoi TicWatch Pro 3 به زودی با چیپست جدید روانه بازار می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان