تجدیدبیعت ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری با خانواده شهدا در طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم

مادر شهیدان خالقی پور با بیان اینکه راه شهادت در خانواده خالقی‌پور همیشه باز است، گفت: هیچگاه غم و غصه‌ای از زندگی شخصی خود را در جایی بازگو نکردم و هر میهمانی به این خانه بیاید سعی می‌کنیم با ذکر اتفاقات شیرین، خاطرات خوبی را برای عزیزان رقم بزنیم.

تجدیدبیعت 25 هزار کانون فرهنگی هنری با خانواده شهدا در طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما)، طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم به همراه رونمایی از پوستر این رویداد، عصر سه شنبه 10 با حضور «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «سعید اوحدی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشورو «محمد مهدی احمدی» مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی در منزل شهیدان «خالقی‌پور» رونمایی شد.

در این مراسم «فروغ منهی» مادر شهیدان خالقی‌پور طی سخنانی اظهار کرد: من همه فرزندانم را تقدیم راه انقلاب اسلامی کردم و همیشه امیدوارم بودم که فرزند آخرم نیز تقدیم این راه کنم اما اکنون احساس می کنم باید مهیای ظهور امام زمان(عج) باشد و در رکاب آن حضرت به شهادت برسد.

مادر شهیدان خالقی پور با بیان اینکه راه شهادت در خانواده خالقی‌پور همیشه باز است، گفت: هیچگاه غم و غصه‌ای از زندگی شخصی خود را در جایی بازگو نکردم و هر میهمانی به این خانه بیاید سعی می‌کنیم با ذکر اتفاقات شیرین، خاطرات خوبی را برای عزیزان رقم بزنیم.

وی افزود: من در دهه چهارم زندگی خود با فاصله‌های کوتاه فرزندانم در راه خدا و وطن به شهادت رسیدند، شرایط سخت بود اما همیشه راضی به رضای خدا بودم و هیچگاه از این اتفاق ناراحت نبودم.

مادر شهیدان خالقی‌پور در ادامه با اشاره به خاطره‌ای از حضور رهبر معظم انقلاب در منزل‌شان اظهار کرد: قبل از اینکه معظم‌له در سال 1377 به منزل ما بیایند دیداری با مادران شهدا داشتند که من خطاب به ایشان گفتم: انتظار قدم‌های مبارک شما را می کشیم و ایشان فرمودند به منزل ما می آیند و آمدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: خانواده های شهدا بهترین سرمایه های خود یعنی فرزندانشان را سخاوتمندانه، تقدیم راه انقلاب کردند و در مقابل چیزی نمی خواستند، تکریم و تفقد از آنها اهمیت دارد چراکه اعضای این خانواده‌ها که روزی عزیزان شان را تقدیم انقلاب کردند نیز از این جهان رخت بر می بندند پس این تکریم تا زمانی که در قید حیات هستند امری لازم و ستودنیاست.

حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» نیز  در این مراسم ضمن تقدیر از مادر دلاور و غیور شهیدان خالقی‌پور اظهار کرد: این بانوی انقلابی در واقع ام‌الشهدای ایران اسلامی هستند و امروز توفیق شد تا مهمان شان باشیم و سخنانی که با صمیمت و گرمی لهجه بیان می‌کنند استفاده کنیم.

وی ادامه داد: طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم به برکت دهه کرامت و میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، به عنوان یک سنت حسنه پایه‌گذاری شد و با حضور در منزل معنوی شهیدان خالقی‌پور کلید خورد و امیدوارم که همه مسئولان کشور، ائمه جمعه، جامعه اسلامی این طرح را در برنامه‌های خود قرار دهند، به ویژه آنکه این حرکت از مساجد آغاز شده است.

وی با اشاره به بخش‌هایی از سخنان مادر شهیدان خالقی‌پور مبنی بر اینکه خانواده‌های شهدا چیزی جز تفقد و دلجویی نمی‌خواهند، افزود: این بزرگترین افتخار برای ما محسوب می‌شود که از خانواده شهدا دلجویی کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی در ادامه خطاب به مادر شهیدان خالقی‌پور گفت: ما همانند فرزندانتان هستیم، امید داریم که در طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم شما نیز حضور داشته باشید و همراه ما به دیدار خانواده  شهدا بیایید.

مشاور وزیر و رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: این حرکت فرهنگی به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس سرلوحه فعالیت‌های 25 هزارکانون فرهنگی هنری در سراسر کشور قرار گرفته است به گونه‌ای که مرحله به مرحله از شهر و روستا آغاز شده و ادامه خواهد یافت، امیدواریم که این حرکت ادای دین به شهدا باشد و بتوانیم ذیل این اقدام به آرمان‌های آنان نزدیک شده و مدیون خون آنها نشویم.

گفتنی است طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم، با محوریت تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار می‌شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان