صفحه نمایش دردسرساز؛ آغاز تحقیقات NHTSA بر روی صفحه نمایش محصولات تسلا

اداره ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا موسوم به NHTSA پرونده جدیدی برای صفحه نمایش‌های عظیم الجثه تسلا مدل S که بین سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ بر روی خط تولید قرار گرفته بودند باز کرده است.

صفحه نمایش دردسرساز؛ آغاز تحقیقات NHTSA بر روی صفحه نمایش محصولات تسلا

اداره ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا موسوم به NHTSA پرونده جدیدی برای صفحه نمایش‌های عظیم الجثه تسلا مدل S که بین سال های 2012 تا 2015 بر روی خط تولید قرار گرفته بودند باز کرده است.

این مدل‌ها به احتمال زیاد دارای نقص در بخش حافظه فلش بوده که خرابی دوربین دید عقب و نمایشگر را به دنبال داشته است. پیش از این مالکان از خرابی صفحه نمایش و دوربین دید عقب شکایت کرده بودند.

در حال حاضر تخمین زده می‌شود که در حدود 159 هزار دستگاه تسلا مدل S شامل این خرابی باشند.

صفحه نمایش‌های بزرگ تسلا که به طور معمول در بخش مرکزی کنسول قرار می‌گیرند یکی از موارد خاص محصولات این شرکت به شمار می‌روند که تقریبا تمامی اطلاعات و تنظیمات خودرو تنها از طریق آن ها قابل دسترسی است. همین صفحه های نمایش دلیل استفاده نشدن از دکمه های فیزیکی در محصولات تسلا هستند. خرابی این صفحه های نمایش می‌تواند امکان استفاده از خودروهای تسلا را منتفی کند. به همین دلیل مالکان با شکایت به اداره NHTSA پرونده جدیدی برای این تسلا باز کرده اند.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط اداره NHTSA خرابی بخش MCU یا کنترل گر مرکزی دلیل اصلی مشکل ایجاد شده برای صفحه های نمایش تسلا مدل S تولید شده بین سال های 2012 تا 2015 بوده است.

مشکل دیگر نیز مربوط به دوربین دید عقب می‌شود که مالکان با قرار دادن خودرو در حالت دنده عقب به طور کل تصویری بر روی صفحه نمایش خود مشاهده نمی‌کنند که این مسئله می‌تواند مشکلات ایمنی بسیاری را همراه با خود داشته باشد.

یکی از مشکلاتی که مالکان سال‌ها درگیر آن بودند حافظه فلش پردازنده‌های Nvidia استفاده شده در این نمایشگر است.

محصولات تسلا

این حافظه به علت ظرفیت کم دارای محدودیت است که با سیستم عامل شرکت تسلا که هر روز به طور دائم خود را ارتقا می‌دهد سازگاری ندارد. در همین راستا نیز مالکان محصولات تسلا مشکلاتی نظیر تاخیر در اجرای تنظیمات و ریست شدن مکرر MCU را تجربه می‌کردند که خود یکی از علل خرابی صفحه نمایش های مدل S نیز عنوان شده است. مسئله مهم تر وجود ایرادر در ارتباط گیری سیستم کنترل تهویه مطبوع و ناوبری به MCU است.

به همین دلیل شرکت تسلا از سیستم MCU جدیدی استفاده می‌کند و همچنین به مالکان امکان ارتقا به سیستم MCU جدید با قیمت 2500 دلار را پیشنهاد داده است. اما شکایت مالکان محصولات تسلا به سازمان NHTSA می‌تواند برای تسلا دردسرساز شود و منجر به پرداخت غرامت به آنها شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان