افزایش ۲۰۰هزار تومانی قیمت طلا/ سکه ۳۰درصد گران شد

اقتصاد آنلاینفاطمه اکبرخانی؛ بازار طلا که دو ماهه ابتدایی امسال را در آرامش نسبی سپری کرده بود در خرداد ماه به خصوص روزهای پایانی این ماه، متاثر از صعود نرخ ارز با جهش چشمگیر قیمت‌ها همراه شد به طوریکه در این مدت بهای طلا حدود 200هزار تومان و سکه دو میلیون تومان افزایش یافت.

طلا که ابتدای سال را با قیمت 605هزار تومان آغاز کرده بود در اواسط فروردین ماه تا 640هزار تومان هم رسید اما در پایان ماه به گرمی 580هزار تومان سقوط کرد؛ البته این روند کاهشی دوام چندانی نداشت چراکه از هفته اول اردیبهشت ماه قیمت طلا مجددا افزایش یافت و تا پایان اردیبهشت ماه به کانال 700هزار تومان ورود کرد؛ همچنین قیمت سکه هم در این مدت از شش میلیون و 130هزار تومان ابتدای سال به هفت میلیون و 650هزار تومان تا پایان ماه رسید.

در این زمینه بخوانید؛

طلا خرداد ماه امسال را با قیمت 740هزار تومان و سکه هفت میلیون و 550هزار تومان آغاز کرد اما در هفته اول ماه قیمت‌ها نزولی شد؛ به این ترتیب طلا مجددا به کانال 690هزار تومان بازگشت و قیمت سکه به هفت میلیون و 400هزار تومان کاهش یافت.

این بار هم روند کاهشی قیمت‌ها در بازار طلا به لطف جهش نرخ ارز چندان ادامه دار نبود؛ از هفته دوم خرداد ماه قیمت طلا و سکه اگرچه با سرعت کم اما وارد فاز افزایشی شد به طوریکه در دو هفته پایانی خرداد ماه بهای طلا با 80هزار تومان رشد از 720هزار تومان به گرمی 800هزار تومان و سکه با 600هزار تومان افزایش قیمت، از حدود هفت میلیون و 400هزار تومان به هشت میلیون تومان صعود کرد.

بر اساس این گزارش، قیمت طلا از ابتدای سال تا پایان خرداد ماه با 32درصد افزایش از گرمی 605 به 800هزار تومان و سکه با 30درصد افزایش از حدود شش میلیون به هشت میلیون تومان رسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان