انتشار ویدئو از تحولات ۱۰ ساله خورشید

اولین تصویر ویدئوی ناسا، خورشید را در روز دوم ژوئن سال ۲۰۱۰ و آخرین تصویر نیز این ستاره کهکشان راه شیری را در روز اول ژوئن سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد.

انتشار ویدئو از تحولات 10 ساله خورشید
 
ناسا با استفاده از تصاویری که از سال 2010 میلادی از خورشید گرفته شده ویدئویی یک ساعته منتشر کرده است که یک دهه از تحولات بر سطح این ستاره کهکشان راه شیری را نشان می‌دهد. این ویدئوی یک ساعته از نظر زمانی فشرده شده و در نتیجه هر ثانیه از آن یک روز از خورشید را نشان می‌دهد.

در ویدئوی اداره ملی هوانوردی و فضا در آمریکا (ناسا) از 425 میلیون عکسی که با وضوح بالا از خورشید گرفته شده استفاده شده است. این عکس‌ها را «رصدخانه پویایی شناسی خورشید» (solar dynamics observatory) به ثبت رسانده است. بنا به اعلام ناسا ثبت این عکس‌ها به «اکتشاف‌های بی شمار درباره عملکرد خورشید» کمک کرد.

این ویدئوی یک ساعته فراز و نشیب‌های فعالیت خورشید در یک چرخه خورشیدی (Solar cycle) را نشان می‌دهد. اولین تصویر ویدئوی ناسا، خورشید را در روز دوم ژوئن سال 2010 و آخرین تصویر نیز این ستاره کهکشان راه شیری را در روز اول ژوئن سال 2020 نشان می‌دهد.

یکی از لحظات جالب این ویدئو تصاویری است که خورشید را در روز پنجم ژوئن سال 2012 نشان می‌دهد. در این روز سیاره زهره از مقابل خورشید عبور کرد، رویدادی که تا سال 2117 میلادی دیگر تکرار نخواهد شد.

یکی دیگر از لحظات قابل توجه ویدئوی ناسا هنگام عبور کره زمین و کره ماه از مقابل خورشید روی می‌دهد. تصاویر ویدئو در این لحظات سیاه است.
 
منبع: یورو نیوز
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان