تسلا، ارزشمندترین خودروساز جهان شد

قیمت هر سهم تسلا طی یک سال گذشته پنج برابر شده و از ۲۳۰ دلار به ۱۱۰۰ دلار طی معاملات روز چهارشنبه بازار‌های سهام آمریکا رسید؛ رخدادی که ارزش مجموع سهام این شرکت یا به اصطلاح ارزش بازار آن را به ۲۰۵ میلیارد دلار رساند.

تسلا، ارزشمندترین خودروساز جهان شد
 
شرکت تسلا، پیشگام تولید خودرو‌های الکتریکی، در آستانه دهمین سال ورود به بورس با پشت سرگذاشتن تویوتا به ارزشمندترین خودروساز جهان بدل شد.

قیمت هر سهم تسلا طی یک سال گذشته پنج برابر شده و از 230 دلار به 1100 دلار طی معاملات روز چهارشنبه بازار‌های سهام آمریکا رسید؛ رخدادی که ارزش مجموع سهام این شرکت یا به اصطلاح ارزش بازار آن را به 205 میلیارد دلار رساند.

در همین حال، قیمت هر سهم خودروسازی تویوتا طی مبادلات روز نخست ژوئیه در بورس ژاپن 1.57 درصد کاهش یافت و به شش هزار و 656 ین رسید تا ارزش بازار این شرکت به 200 میلیارد دلار تنزل کند.

البته با لحاظ میزان مطالبات و بدهی‌های دو شرکت، ارزش شرکت تویوتا به عنوان دومین خودروساز جهان از نظر تعداد تولید سالانه، با 284 میلیارد دلار بیش از تسلای 207 میلیارد دلاری است.

کارشناسان علت صعود قیمت سهام تسلا را با وجود تولید 500 هزار دستگاه خودروی الکتریکی در سال، سودآوری بالای این شرکت می‌دانند. در مقابل تویوتا طی سال گذشته میلادی 10.72 میلیون دستگاه خودرو در سراسر جهان تولید کرده است. از این نظر فولکس‌واگن با تولید 10.8 میلیون خودرو در سال 2019 بزرگ‌ترین خودروساز جهان است.
 
منبع: یورو نیوز
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان