فرصت ۶ ماهه وزارت کشور به متصرفین سواحل کشور

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه، با وجود همکاری مثبت برخی از دستگاه ها ، متاسفانه تعداد دیگری از دستگاهها با ارائه بهانه‌های واهی فعلاً از اجرای قانون سرباز زده اند گفت: پیگیری های وزارت کشور برای آزاد سازی سواحل شمال و جنوب کشور  تا حصول نتیجه قانونی نهایی و ازادسازی تصرفات غیرقانونی، بی وقفه و بدون تبعیض ادامه خواهد یافت.

فرصت 6 ماهه وزارت کشور به متصرفین سواحل کشور

به گزارش ایسنا، بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور که در راس هیاتی به منظور بررسی آخرین وضعیت اجرای اولویت های سی گانه اقتصادی وزارت کشور در سال جاری و بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی استان گلستان به گرگان سفر کرده است وضعیت تصرف سواحل در جنوب و شمال کشور را تشریح کرد.

وی در خصوص دستگاه‌هایی که به موجب قانون و برای ارائه خدمت در سواحل مستقر هستند خاطر نشان کرد: مستندات قانونی استقرار این دستگاه‌ها در سواحل درخواست شده و این مستندات در حال بررسی است.

معاون وزیر کشور همچنین با اشاره به اینکه برخی از دستگاه‌ها در پیگیری های قانونی به عمل آمده از تصرفات موجود در سواحل رفع تصرف نموده و سواحل را تخلیه کرده‌اند از سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان یکی از دستگاه‌های پیشرو در این زمینه نام برد و در عین حال افزود با وجود همکاری مثبت برخی از دستگاه ها ، متاسفانه تعداد دیگری از دستگاهها با ارائه بهانه‌های واهی فعلاً از اجرای قانون سرباز زده اند که پیگیری های وزارت کشور در این خصوص تا حصول نتیجه قانونی نهایی و ازادسازی تصرفات غیرقانونی، بی وقفه و بدون تبعیض ادامه خواهد یافت.

معاون وزیر کشور خاطر نشان کرد: دوران نصب تابلوی "ساحل اختصاصی است، ورود ممنوع" در سواحل کشور به سر آمده است و تصرفات ساحلی غیرقانونی را در شمال کشور شناسایی کرده ایم که شامل 180 کیلومتر از 890 کیلومتر  از کل نوار ساحلی دریای خزر ، معادل 20 درصد و با وسعتی بالغ بر 460 هکتار می باشد که 96 کیلومتر از آن معادل 53 درصد در اختیار دستگاه های دولتی است، 1214 متر معادل 67 صدم درصد در اختیار دستگاههای تابعه قوه قضاییه، 220 متر معادل 12 صدم درصد در اختیار دستگاه های تابعه قوه مقننه، 28 کیلو متر معادل 15،5 درصد در اختیار نیروهای مسلح، 18،5 کیلومتر معادل 17 درصد در اختیار شهرداری ها، 33 کیلومتر معادل 18 درصد در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی و 6 کیلومتر معادل  2 درصد نیز در اختیار سایر نهادها قرار دارد.

دین پرست طول نوار ساحلی تحت تصرف استان گلستان را نیز معادل 2 هزار متر با مساحت 64 هکتار ذکر کرد.

دین‌پرست افزود: در خصوص سواحل شمال کشور فرصت شش ماهه ارائه شده به دستگاهها برای رفع تصرفات غیرقانونی از سواحل و ارائه مستندات قانونی مرتبط با تصرفات انجام شده به پایان رسیده و تا هفته بعد گزارش اقدامات دستگاه ها در راستای اجرای قانون و دستورات رییس جمهور ، در جهت ازادسازی تصرفات غیرقانونی ، برای طرح در دولت و اقدام قانونی ، به رئیس محترم جمهوری ارائه خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص نوار ساحلی جنوب کشور، سواحل دریای عمان و خلیج فارس، شامل نوارهای ساحلی در استان های بوشهر، سیستان و بلوچستان، خوزستان و هرمزگان نیز با اشاره به اینکه 159 کیلومتر از مجموع 2 هزار و 778 کیلومتر طول سواحل جنوبی و معادل  6 درصد، با وسعتی بالغ بر 3 هزار و 882 هکتار ، در تصرف غیرقانونی اشخاص حقیقی  و حقوقی است اظهار داشت:97 کیلومتر معادل 61 درصد در اختیار دستگاه های دولتی قرار دارد.

دین پرست تصریح کرد: از مجموع کل ، 31 کیلومتر معادل 20 درصد در اختیار نیروهای نظامی، 6 کیلومتر معادل 4 درصد در اختیار شهرداری ها و 25 کیلومتر معادل 15 درصد نیز در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی بخش خصوصی قرار دارد.

معاون اقتصادی وزیر کشور خاطرنشان کرد: در خصوص آزاد سازی تصرفات غیرقانونی سواحل جنوب کشور نیز ، با دستور رییس جمهور، از هفته گذشته، یک فرصت 6 ماهه  به تمامی متصرفین داده شده است، تا نسبت به رفع تصرفات غیرقانونی از سواحل جنوبی کشور ‌و یا ارائه مستندات قانونی اقدام کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وی در پایان تاکید کرد: از آبان ماه سال قبل،صدور هرگونه مجوز تغییر کاربری در حریم 60 متری کد امن ارتفاعی نوار ساحلی کشور ، اعم از شمال و یا جنوب کشور ممنوع شده است و در مورد ازادسازی تصرفات غیرقانونی نیز بدون کوچکترین تبعیض و اغماضی تصمیم گیری می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان