پرداخت ۵۰هزار میلیاردی تسهیلات به واحدهای گردشگری

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مراسم افتتاح هتل میزبان بابلسر، در پاسخ به این سؤال که چه اقدامات حمایتی با توجه به شیوع ویروس کرونا برای بخش گردشگری در نظر گرفتید، اظهار کرد: کرونا به بخش گردشگری در کل دنیا آسیب زد، در کشور ما هم کرونا در نوروز اوج گردشگری ما، وارد شد و آسیب جدی وارد کرد.

وی افزود: سه بخش از 10 بخش حمایتی دولت در بحث آسیب کرونا، مربوط به گردشگری می‌شود، دفاتر خدمات و فروش و تولید صنایع  گردشگری که خوشبختانه 50 هزار میلیارد تومان دولت وام حمایتی به بخش گردشگری تخصیص داده و هفته گذشته این پرداخت‌ها شروع شد.

مونسان یادآور شد: رئیس جمهور در هیأت دولت و همه وزراء و بانک‌های مرکزی دستور اکید داد چون از سرعت کار راضی نبود،  از هفته آینده امیدواریم پرداخت‌ها شروع شود، تمام تلاشمان را می‌کنیم که پروژه‌هایی ک با درصد بالا هستند تا پایان سال به نتیجه برسد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درباره پروژه‌های گردشگری در استان خاطر نشان کرد: در استان مازندران در این بخش بالغ بر 220 پروژه را مشخص کردیم، در کشور بالغ بر 2 هزار و 500 پروژه در بخش گردشگری در کشور در حال اجرا داریم که از این تعداد 500 پروژه فقط در بخش هتل‌های ستاره دار هستند که نشان از پیشرفت کشور در این بخش دارد.

این مسؤول متذکر شد: در دولت یازدهم حجم بالایی از  موافقت‌های اصولی را بالغ بر 5 هزار مورد داریم که نشان از این دارد که گردشگری به عنوان یک بخش مهم می‌تواند در کنار صنعت و کشاورزی به ارزاوری کمک کند.

مونسان در پایان گفت: حجم اشتعال‌زایی در بخش گردشگری و صنایع این بخش نشان از این دارد که در همین مدت توانسته تعداد زیادی شغل ایجاد کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان