فعال سازی آپشن‌های ب‌ام‌و با آپدیت‌ از راه دور

چند هفته پیش بود که ب‌ام‌و از فیس‌لیفت نسل کنونی سری ۵ پرده‌برداری کرد. این نسخه اولین مدل مزین به نشان ب‌ام‌و است که از نسخه هفتم سیستم عامل اختصاصی کمپانی سود می‌برد. این نسخه در مقایسه با نسخه‌های پیشین به امکانات بیشتر و قابلیت‌های ارتباطی پیشرفته‌‌تری مجهز شده و به راننده اجازه می‌دهد به بهترین شکل ممکن با خودرو ارتباط برقرار کند.

فعال سازی آپشن‌های ب‌ام‌و با آپدیت‌ از راه دور

چند هفته پیش بود که ب‌ام‌و از فیس‌لیفت نسل کنونی سری 5 پرده‌برداری کرد. این نسخه اولین مدل مزین به نشان ب‌ام‌و است که از نسخه هفتم سیستم عامل اختصاصی کمپانی سود می‌برد. این نسخه در مقایسه با نسخه‌های پیشین به امکانات بیشتر و قابلیت‌های ارتباطی پیشرفته‌‌تری مجهز شده و به راننده اجازه می‌دهد به بهترین شکل ممکن با خودرو ارتباط برقرار کند.

اما جالب‌ترین ویژگی نسخه هفتم از سیستم عامل اختصاصی باواریایی‌ها را می‌توان امکان اضافه کردن قابلیت‌های جدید به وسیله ارایه آپدیت‌های نرم‌افزاری از راه دور دانست.

به گفته ب‌ام‌و بسیاری از محصولات جدید این شرکت دارای سخت‌افزارهای مورد نیاز برای سامانه‌هایی چون کروز کنترل تطبیق‌پذیر، سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر M و دستیار نوربالا هستند و هنگام خرید کافی است مشتری تیک گزینه‌های مربوطه را بزند. پس از این کار کدهای لازم به خودرو اضافه شده و امکانات سفارشی به راحتی در دسترس قرار می‌گیرد. ب‌ام‌و معتقد است با این شیوه دیگر نیازی به ایجاد تغییرات سخت‌افزاری در خودروها نخواهد بود.

در مراسم رونمایی از نسخه هفتم سیستم عامل اختصاصی، نمایندگان ب‌ام‌و به طور ضمنی اشاره کردند که قابلیت‌های بیشتر ممکن است از طریق آپدیت‌های از راه دور فعال شوند. در آن مراسم به قابلیت‎هایی نظیر سردکن و گرم‌کن صندلی، سیستم تهویه مطبوع خودکار، حافظه صندلی برقی و استارت از راه دور اشاره شد.

پس از سری 5 سایر مدل‌های ب‌ام‌و نیز به تدریج به سیستم عامل جدید مجهز خواهند شد

خودروساز آلمانی برای نشان دادن مزیت قفل‌گشایی از امکانات اضافی با آپدیت‌های از راه دور یک مثال عینی آورده است. ب‌ام‌و می‌گوید فرض کنید خریدار یک دستگاه سری 4 صفر کیلومتر تمایلی ندارد در ابتدا مبلغی برای کروز کنترل تطبیق‌پذیر و صندلی‌های سرد و گرم‌شونده بپردازد. اما پس از تجربه روزهای گرم تابستانی در ترافیک سنگین شهری، همین فرد نظرش عوض شده و می‌خواهد قابلیت‌های فوق را در خودروی خود داشته باشد.

به لطف نسخه هفتم از سیستم عامل ب‌ام‌و این فرد می‌تواند یک ماه به طور آزمایشی از دو قابلیت مذکور استفاده نموده و در صورت رضایت اشتراک یک یا سه ساله آنها را خریداری کند. حال تصور کنید مالک سری 4 تصمیم به فروش خودروی خود بگیرد. خریدار بعدی می‌تواند بسته به نیازها و اولویت‌ها، امکانات دیگری را سفارش داده و فقط حق اشتراک آنها را پرداخت نماید.

روش ابداعی ب‌ام‌و برای فعال‌سازی آپشن‌ها و امکانات خودرو با پرداخت حق اشتراک اگر چه در ابتدا جالب و مشتری‌محور به نظر می‌رسد، اما این شائبه را نیز به وجود می‌آورد که باواریایی‌ها به دنبال باج‌گیری از مشتریان هستند، زیرا همانطور که اشاره شد سخت‌افزارهای لازم روی خودرو از پیش نصب شده و استفاده از آنها منوط به پرداخت مبالغ اضافی است!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان