در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آمار برخورد با قاچاق پرندگان زیاد است

مدیرکل دفتر حفاظت حیات وحش سازمان محیط زیست گفت: آمار برخورد با قاچاق پرندگان زیاد است و این موضوع به طور مستمر بررسی و پایش می‌شود.

آمار برخورد با قاچاق پرندگان زیاد است

شهاب الدین منتظمی مدیر کل دفتر حفاطت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به قاچاق پرندگان در کشور اظهار کرد: آمار برخورد با قاچاق و خرید و فروش غیرمجاز پرندگان بسیار زیاد است؛ همکاران و محیط بانان این موضوع را مستمر پایش می‌کنند و مورد بررسی قرار می‌دهند.

او در ادامه بیان کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلفی مبنی بر خرید و فروش غیرمجاز و  قاچاق پرندگان، همکاران و محیط بانان به سرعت و به طور جدی با این موضوع برخورد می‌کنند و در نهایت برای پیگیری بیشتر به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد.

مدیر کل دفتر حفاطت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست با اشاره به افزایش حفاطت‌های سازمان محیط زیست در خصوص قاچاق پرندگان، افزود: در سطح استان‌ها با توجه به محدودیت‌هایی که هست، مسئولان محیط زیست به صورت شبانه روزی نهایت تلاش خود را می‌کنند.

او با بیان اینکه نباید شرایط برای قاچاق مهیا باشد، گفت: به دلیل سودجویی این موضوعی است که خواهان دارد، خیلی از کشور‌ها برای مقابله با این موضوع مراکز مجاز پرورش پرندگان را افزایش دادند، لذا برای مدیریت قاچاق پرندگان شاید لازم باشد که ما هم  اجازه دهیم تا آن‌ها تکثیر پیدا کنند.

منتظمی تأکید کرد: حداقل طی چند سال گذشته سازمان محیط زیست به هیچ مرکزی حتی باغ وحش‌ها هم برای تأمین گونه پرنده اجازه برداشت از طبیعت نداده است.


بیشتر بخوانید


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان