زمان بهره برداری راه آهن خواف - هرات

خبرگزاری مهر: به نقل از صدا و سیما، محمد اسلامی افزود: بخشی از راه آهن خواف به هرات با سرمایه گذاری ایران و بخش دیگر آن به وسیله دولت افغانستان احداث می‌شود و بخش مربوط به ایران رو به اتمام است.
وی طول این راه آهن از لب مرز تا شهرستان خواف را 66 کیلومتر اعلام کرد و گفت: اهمیت این طرح در آن است که راه آهن افغانستان متولد می‌شود و از این طریق به شبکه سراسری ایران و سایر نقاط جهان متصل خواهد شد.

اسلامی، افزود: در بحث ترانزیت، راه‌های متنوعی مانند کریدور شمال - جنوب و کریدور شرق به غرب داریم و عبور از خاک افغانستان و سرمایه گذاری در افغانستان برای تجار ما و این کشور یک ضرورت است.

وی گفت: دولت افغانستان تعهداتی برای انتقال ظرفیت معادن این کشور به سایر کشور‌ها دارد که از طریق معاهده هندوستان، افغانستان و ایران مؤثرتر و فعال‌تر خواهد شد.

اسلامی افزود: در روز‌های اخیر هم بزرگترین تبادل کانتینری در معاهده هندوستان، افغانستان و ایران در چابهار نهایی شد.

وی گفت: به این ترتیب استفاده از ظرفیت بندر چابهار چهار برابر شده است که سهم قابل توجه آن مربوط به توسعه روابط تجاری با افغانستان است.

وزیر راه و شهرسازی درباره مذاکرات خط آهن شلمچه - بصره با طرف عراقی هم این مذاکرات را در سطح سران و وزرا مثبت ارزیابی کرد و افزود: پیمانکار و شرکت سرمایه گذاری این طرح انتخاب شده است و با تغییر و تحولاتی که در عراق بود، هنوز هماهنگی‌های اجرایی آن انجام نشده است و امیدواریم دولت جدید که در این کشور روی کار آمده است، زمینه را برای اجرای سریع‌تر خط آهن شلمچه - بصره فراهم کند.

اسلامی گفت: این خط آهن یک خط 35 کیلومتری است که شبکه ریلی عراق را به شبکه ریلی و آسیای مرکزی متصل می‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان